Аннотация:
Досліджено вплив нерегульованого електроприводу змінного струму
і регульованого електроприводу постійного струму головних насосів сухого
доку на мережу суднобудівельного заводу «Океан» (Україна) в середовищі
MatLab SimPowerSystems.
Задля точного моделювання глибокопазних асинхронних двигунів було
застосовано власну методику визначення параметрів Т-подібної схеми заміщення і коефіцієнту в’язкого тертя віртуального двигуна за каталожними
даними. Ця методика спирається на формули, які відповідають Т-подібній
і уточненій Г-подібній схемі заміщення. Запропоновано ввести в розрахунок
скореговані значення кратності початкового пускового і критичного моменту. Номінальний коефіцієнт потужності визначається опосередковано
та порівнюється із каталожним значенням. Залежності роторних опорів
апроксимовані елементарними функціями, які забезпечують майже сталі
значення цих параметрів при докритичних значеннях ковзання.
В результаті моделювання стало зрозуміло, що навіть при почерговому
пусканні нерегульованих електронасосних агрегатів відбувається істотне
падіння напруги в мережі.
Математичну модель електроприводів постійного струму було побудовано зі спільною двоконтурною системою автоматичного керування частотою обертання. На вході кожного генератору імпульсів керування включено резонансний фільтр, чим виключаються можливі помилки в роботі.
Результати моделювання переконують у тому, що під час роботи електроприводів постійного струму в мережі виникають комутаційні перепади напруги, споживаний струм виявляється суттєво несинусоїдальним та
відбувається споживання реактивної енергії. З урахуванням паразитної
ємності кабельної лінії виникають високочастотні коливання напруги, що
створює небезпеку для роботи електрообладнання.
Завдяки використанню фільтро-компенсуючого пристрою перераховані негативні явища можуть бути виключені, тоді електропривод постійного струму за багатьма показниками переважатиме нерегульований асинхронний електропривод. Для мінімізації споживання реактивної енергії
може слугувати система автоматичного керування з інтегральним регулятором потужності реактору зі змінним коефіцієнтом підсилення