eONPUIR

Психологічний аспект реалізації теми любові у творах Овідія

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Майстренко, Людмила Володимирівна
dc.date.accessioned 2025-03-11T13:07:33Z
dc.date.available 2025-03-11T13:07:33Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 82.091-343’01/04 DOI https://doi.org/10.32782/2409-1154.2024.69.1.29
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/15010
dc.description.abstract Робота присвячена психологічним аспектам Еросу у творах Овідія. Овідій – співець земного кохання античної людини. В «Любовних елегіях» Овідій оспівує чуттєво-земну любов до жінки. Тут любовне почуття від- значається непостійністю, надмірною відвертістю та нату- ралізмом. Воно несерйозне, не зачіпає глибоких життєвих стосунків, проте виражається легко і красиво, бо почуття поета – закоханість, а не любов. Любовна поезія в Овідія із суб’єктивної стає об’єктивною: втрачає безпосередність. «Героїди» поета розкривають варіативно-психологічні моделі земного античного Еросу. Лист стає причиною монологу. Покинуті закохані жінки пишуть своїм чоло- вікам-коханцям. Кожен лист є варіацією у риторико-пси- хологічному ключі на тему нещасливого кохання. Герої- ні – жертви всемогутньої пристрасті, яка їх мучить і не дає спокою. Мотив розлуки головний, об’єднуючи страждання усіх жінок. Проте кожна жінка індивідуально неповторна. Поет розкриває характери закоханих жінок і тих чолові- ків, що стали причиною жіночого болю. У «Мистецтві кохання» Овідій виступає в ролі теоретика любовних почуттів. У «Мистецтві кохання» поет викладає, як гарно, по-мистецьки кохати, але у творі Овідія йдеться не так про кохання, як про зваблення. Виклад матеріалу оживлений ефективними сентенціями, міфологічними розповідями, побутовими сценками, але ніколи поет не піднімається над рівнем грайливого кохання. У «Мистецтві кохання» Ерос вперше стає предметом дидактики у віршах. Ові- дій дає поради ґрунтовно, досконало, зі знанням справи, узагальнюючи власний досвід «Любовних елегій». Про- те «Мистецтво кохання» – наука не кохання, а спокуси. Овідій з інтелектуальною вишуканістю пародіює філо- софсько-дидактичну літературу, модну в епоху Августа. Ерос Овідія у «Метаморфозах» суттєво відрізняється від Еросу попередніх творів поета. У «Метаморфозах», яка передбачає акт найвищого емоційного напруження, любов позначена глибшим психологізмом ніж у ранніх творах. Засобом метаморфози поет стверджує своє любовне став- лення до світу, до його гармонійної цілісності. У «Мета- морфозах» Овідій поглиблює психологічні аспекти Еросу на прикладах різних перевтілень і вперше у своїй поемі в античній літературі стверджує любов-взаєморозуміння. Ерос ранніх творів Овідія починається з насолод статевого потягу. У «Метаморфозах» він завершується вселенською любов’ю до всього сущого. en
dc.language.iso uk en
dc.publisher Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету en
dc.subject Ерос, метаморфоза, Земна любов, кульмінація, інтрига, варіації. en
dc.title Психологічний аспект реалізації теми любові у творах Овідія en
dc.type Article en
opu.citation.volume 1 en
opu.citation.firstpage 134 en
opu.citation.lastpage 138 en
opu.citation.issue 69 en
opu.staff.id maistrenko.l.v@op.edu.ua en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию