eONPUIR

Гибкие методологии управления образовательными проектами

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Лукьянов, Дмитрий Владимирович
dc.contributor.author Гогунский, Виктор Дмитриевич
dc.contributor.author Колесников, Алексей Евгениевич
dc.contributor.author ОЛЕХ, Татьяна Мефодиевна
dc.date.accessioned 2017-04-21T12:27:20Z
dc.date.available 2017-04-21T12:27:20Z
dc.date.issued 2017-02
dc.identifier.citation Гибкие методологии управления образовательными проектами / Д. В. Лукьянов, В. Д. Гогунский, А. Е. Колесников, Т. М. Олех // Вісн. НТУ «ХПІ». Серія Стратег. упр., упр. портфелями, програмами та проектами. – Харків, 2017. – № 55 (1097). – С. 3–9. ru
dc.identifier.other DOI: 10.20998/2413-3000.2017.1225.1
dc.identifier.uri http://dx.doi.org\10.13140/RG.2.2.21715.78889
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/1970
dc.description.abstract Запропоновано підходи вдосконалення базових концептів проактивного управління навчанням на основі інноваційних програм професійного навчання. Показано, що в умовах скорочення життєвого циклу знань трансформація «Конуси в освіті» Едгара Дейла до моделі «Воронки знань» і гнучкими методологіями управління проектами дозволяє реалізувати систему «навчання дією» зі зміщенням методології навчання в область прагматизму. Ключові слова: управління проектами, конус інформації, період напіврозпаду компетенцій, темпоміри, learning by doing, project based learning, гнучкі методології управління проектами, DSDM, lifelong learning. en
dc.description.abstract Changing the paradigm of modern professional education is related to the problem of the competence training  how to provide the required level of training to competence which would be formed and applied in practice, "here and now". This problem can be solved by creating short-term training programs or medium-term programs aimed at the acquisition of new competencies on the basis of previously obtained qualification, up to conversion professionals to transition a new profession. This article deals with improvement of the basic concepts of proactive learning management. The bases of these concepts are innovative training programs. It is shown that in the conditions when the life cycle of knowledge is reduced, the transformation of "Cone of education" by Edgar Dale to the model of the "Funnel of knowledge", and the usage of flexible project management methodologies allows to implement a system of "learning by doing" with a shift of training methodologies to the pragmatism. Keywords: project management, cone of information, half-life competencies, tempo-world, learning by doing, project-based learning, flexible project management methodologies, DSDM, lifelong learning. en
dc.language.iso ru en
dc.publisher Харьков : НТУ "ХПИ" en
dc.subject Ключові слова: управління проектами, конус інформації, період напіврозпаду компетенцій, темпоміри, learning by doing, project based learning, гнучкі методології управління проектами, DSDM, lifelong learning. en
dc.subject Keywords: project management, cone of information, half-life competencies, tempo-world, learning by doing, project-based learning, flexible project management methodologies, DSDM, lifelong learning. en
dc.title Гибкие методологии управления образовательными проектами en
dc.title.alternative Flexible methodologies for managing educational projects en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра управління системами безпеки життєдіяльності UK
opu.kafedra Кафедра вищої математики та моделювання систем UK
opu.citation.journal Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Стратегічне управління, управління портфелями, програмами та проектами. – Харків : НТУ «ХПІ», en
opu.citation.volume 1097 en
opu.citation.firstpage 3 en
opu.citation.lastpage 9 en
opu.citation.issue 55 en
opu.staff.id gogunsky@opu.ua en
opu.staff.id kae@opu.ua en
opu.staff.id lukian@itdmi.opu.ua
opu.staff.id oleh@opu.ua


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию