eONPUIR

Physico-mathematical model of motor vehicle of divided weight with unifying energetic element.

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Petrov, L . M .
dc.contributor.author Borisenko, T . M .
dc.contributor.author Lysyi, O . V .
dc.contributor.author Петров, Л . М .
dc.contributor.author Борисенко, Т . М .
dc.contributor.author Лисий, О . В .
dc.date.accessioned 2017-05-11T08:59:09Z
dc.date.available 2017-05-11T08:59:09Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Petrov, L. M., Borisenko, T. M., Lysyi, O. V. (2015). Physico-mathematical model of motor vehicle of divided weight with unifying energetic element. Odes’kyi Politechnichnyi Universytet, Pratsi, 3 (47), 35-40. en
dc.identifier.citation Petrov, L. M. Physico-mathematical model of motor vehicle of divided weight with unifying energetic element / L. M. Petrov, T. M. Borisenko, O. V. Lysyi // Пр. Одес. політехн. ун-ту. - Одеса, 2015. - Вип. 3 (47). - P. 35-40. en
dc.identifier.issn 2076-2429
dc.identifier.issn 2223-381
dc.identifier.uri http://pratsi.opu.ua/app/webroot/articles/1452621927.pdf
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/2331
dc.description.abstract The traction characteristics are important for ensuring of moto r vehicle work process. In providing the traction characteristi cs the average velocity of mobile energetic tran sport grows, energy costs for work process execution are uprating and operation costs are reducing. The implementation of traction characteristics is perfor med by transmission of mobile energetic transport. Aim: The aim of the work is improvement of torque transfer technology from the engine to the wheel driving forces through the establishment of new construc tion of divided weight vehicle transmission. Materials and Methods: Consider a motor vehicle of divided weight with unifying energetic element which performs rotary motions relative to the vehicle frame. Results: It was shown that, the momentum which creates the rotational motion depends on the module and the direction of rotation speed of th e unifying energetic element. For the first time, the technology and design of vehicle transmission which differs from previous designs by sign ificant simplifying of the torque transmission from the engine to driving wheels at increased value of effi ciency coefficient were proposed. en
dc.description.abstract Тягово - зчіпні властивості мають велике значення для забезпечення робочого про - цесу автомобільного транспортного засобу . При забезпеченні тягово - зчіпних властивостей збільшується середня швидкість пере - міщення мобільного енергетичного засобу , підвищується значення енерговитрат на виконання робочого процесу , а витрати на експлуатацію зменшуються . Забезпечення реалізації тягово - зчіпних властивостей здійснює трансмісія мобільного енергетичного засобу . Мета : Метою роботи є удосконалення технології передачі крутного моменту від двигуна до колісних рушіїв шляхом створення нової конструкції трансмісії автомобільного транспортного засобу розділеної ваги . Матеріали і методи : У якості меха - нічної системи розглядався автомобільний транспортний засіб розділеної ваги , у якому поєднуючий енергетичний елемент здійс - нює обертальний рух відносно рами . Результати : Показано , що момент , який створює обертальний рух , залежить від модуля та напрямку абсолютних швидкостей повороту поєднуючого енергетичного елементу . Вперше запропонована технологія та конструк - ція трансмісії автомобіля , який відрізняється від попередніх конструкцій значним спрощенням передачі крутного моменту від дви - гуна до ведучих коліс при підвищеному значенні коефіцієнту корисної дії . en
dc.language.iso en en
dc.publisher Odessa Polytechnic University en
dc.subject transmission en
dc.subject torque en
dc.subject circular force en
dc.subject thrust force en
dc.subject angular speed ratio en
dc.subject трансмісія en
dc.subject крутний момент en
dc.subject колове зусилля en
dc.subject осьове зусилля en
dc.subject передаточне відношення en
dc.title Physico-mathematical model of motor vehicle of divided weight with unifying energetic element. en
dc.title.alternative Фізико - математична модель автомобільного транспортного засобу розділеної ваги з поєднуючим енергетичним елементом . en
dc.type Article en
opu.citation.journal Odes’kyi Politechnichnyi Universytet. Pratsi en
opu.citation.firstpage 35 en
opu.citation.lastpage 40 en
opu.citation.issue 3(47) en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию