Спираючись
на
цінності
,
які
мотивують
наші
вчинки
,
можна
класифікувати
людські
типи
,
виявляючи
їх
аксіологічні
портрети
.
А
це
,
своєю
чергою
допоможе
педагогу
вийти
ціннісну
ерархію
кожного
студента
,
визначивши
основні
аксіологічні
пріоритети
.
Відповідним
чином
,
заохочуючи
ту
чи
иншу
ціннісну
складову
студента
,
викладач
може
заохочувати
сумлінне
ставлення
до
надбання
знань
і
взагалі
,
з
‘
являється
можливість
оптимізувати
увесь
навчально
-
виховний
процес
,
скеровуючи
його
у
потрібне
річище
.
Leaning on values which explain our acts, it
is possible to classify human types, exposing
them portraits of axiology. And it, will help a
teacher the turn to go out valued hierarchy of
every student, defining basic priorities of
axiology. Properly, encouraging that or other
the valued constituent of student, a teacher
can encourage a good faith to acquisition of
knowledge and in general, possibility to
optimize all educational-educator process
appears, driving him in a necessary river-
bed.