eONPUIR

Development of the subsystem of forecasting for the system of marketing information management at an industrial enterprise

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Oklander, Mykhailo
dc.contributor.author Oklander, Tatyana
dc.contributor.author Pedko, Iryna
dc.contributor.author Yashkina, Oksana
dc.contributor.author Oklander, Mykhailo
dc.contributor.author Окландер, Михаил Анатольевич
dc.contributor.author Oklander, Tetyana
dc.contributor.author Окландер, Татьяна Олеговна
dc.contributor.author Педько, Ирина Анатольевна
dc.contributor.author Яшкіна, Оксана Іванівна
dc.contributor.author Яшкина, Оксана Ивановна
dc.date.accessioned 2017-10-28T18:43:02Z
dc.date.available 2017-10-28T18:43:02Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Development of the subsystem of forecasting for the system of marketing information management at an industrial enterprise / M. Oklander, T. Oklander, I. Pedko, O. Yashkina // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2017. - № 5/3 (89). - P. 39-51. en
dc.identifier.citation Oklander, T. Oklander, I. Pedko, O. M. (2017). YashkinaDevelopment of the subsystem of forecasting for the system of marketing information management at an industrial enterprise. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5/3 (89), 39-51.
dc.identifier.issn 1729-3774
dc.identifier.uri DOI: 10.15587/1729-4061.2017.111547
dc.identifier.uri http://journals.uran.ua/eejet/article/view/111547
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6013
dc.description.abstract The theoretical generalization, which is revealed in the development of conceptual and methodological principles and methodical provisions related to formation and functioning of the forecasting subsystem of the marketing information management system at an industrial enterprise, is presented. The market is a social phenomenon in which the availability of valuable marketing information reduces uncertainty, ensures the promptness of making managerial decisions, makes possible to avoid threats and creates a basis for increase in the efficiency of a production process and competitiveness. Therefore, the control of changes in the marketing environment requires the creation of a marketing information management system at an industrial enterprise, which is based on effective methods of collection and analysis of marketing information. Markets of industrial enterprises make possible to create and test progressive marketing information management systems. There are trends that cause worsening of prospects for economic growth at the current state of the marketing environment of industrial enterprises. Growth of these risks is facilitated by trends of globalization, informatization, social changes. Such an increase in business risks causes an increase of the role of forecasting. The classical concept of a marketing information management is enhanced and system is restructured and the creation of a subsystem of forecasting is improved. The methodological approach to the functioning of forecasting subsystems of marketing information systems of industrial enterprises based on the model of statistical forecasting of sales volume is offered. The proposed procedure to overcome a general lack of forecasting methods is related to the failure to take into account an inaccuracy of observations on which the forecast is based, – it is based on the use of fuzzy mathematical methods. It is shown on its basis how traditional forecasting methods can be successfully upgraded for the case when the initial data are given unclearly en
dc.description.abstract Досліджено тенденції розвитку промислових ринків та стан наукової думки щодо визначення поняття «система управління маркетинговою інформацією». Встановлено необхідність модернізації класичної концепції побудови системи управління маркетинговою інформацією промислового підприємства. Розроблені класифікація інформації, яка надходить у підсистему прогнозування та типів прогнозів, які можуть бути отримані в підсистемі прогнозування системи управління маркетинговою інформацією промислового підприємства en
dc.description.abstract Исследованы тенденции развития промышленных рынков и состояние научной мысли относительно определения понятия «система управления маркетинговой информацией». Установлена необходимость модернизации классической концепции построения системы управления маркетинговой информацией промышленного предприятия. Разработаны классификация информации, поступающей в подсистему прогнозирования и типы прогнозов, которые могут быть получены в подсистеме прогнозирования системы управления маркетинго- вой информацией промышленного предприятия en
dc.language.iso en_US en
dc.publisher Харьков: НПП ЧП «Технологический Центр» en
dc.subject marketing information en
dc.subject marketing information management system en
dc.subject types of forecasts en
dc.subject forecasting methods en
dc.subject маркетингова інформація en
dc.subject методи прогнозування en
dc.subject типи прогнозів en
dc.subject система управління маркетинговою інформацією en
dc.subject маркетинговая информация en
dc.subject методы прогнозирования en
dc.subject типы прогнозов en
dc.subject система управления маркетинговой информацией en
dc.title Development of the subsystem of forecasting for the system of marketing information management at an industrial enterprise en
dc.title.alternative Розробка підсистеми прогнозування для системи управління маркетинговою інформацією на промисловому підприємстві
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра маркетингу
opu.citation.journal Eastern-European Journal of Enterprise Technologies en
opu.citation.firstpage 39 en
opu.citation.lastpage 51 en
opu.citation.issue 5/3 ( 89 ) en
opu.staff.id oklander@opu.ua en
opu.staff.id t.o.oklander@opu.ua en
opu.staff.id yashkina@opu.ua en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию