Аннотация:
Сьогодні на перший план виходить інтелектуальний потенціал підприємства, формування
якого відноситься до доволі складних завдань управління, що обумовлює пошук нових методів та
підходів його оцінки з метою забезпечення конкурентного положення підприємства на ринку.
Управління інтелектуальним потенціалом торговельного підприємства має ряд особливостей
(технології, компетенції, здібності, інноваційна активність, інтелектуальні ресурси, ефективні
комунікації), які виступають рушійною силою єдиного простору розвитку інтелектуального
потенціалу. У статті розкрито сутність поняття «інтелектуальний потенціал підприємства».
Визначені ключові акценти сутності досліджуваного поняття, на основі чого виявлені наукові
підходи щодо визначення її сутності. Виділені основні риси розвитку інтелектуального
потенціалу підприємства. Охарактеризовано часову форму інтелектуального потенціалу
торговельного підприємства, також наведено структурну схему взаємозв’язку категорій
«інтелектуальні ресурси», «інтелектуальний капітал», «інтелектуальний потенціал» підприємства.