eONPUIR

The ways of higher education’s quality evaluation

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Bundyuk, Anatoliy
dc.contributor.author Бундюк, Анатолій Миколайович
dc.contributor.author Tsukanov, Oleksii
dc.contributor.author Цуканов, Олексій Юрійович
dc.date.accessioned 2018-06-07T06:47:48Z
dc.date.available 2018-06-07T06:47:48Z
dc.date.issued 2017-05
dc.identifier.citation Bundyuk, A. M., Tsukanov, O. Yu. (2017). The ways of higher education’s quality evaluation. ECONOMICS: time realities, 4 (32), 22–27. en
dc.identifier.citation Bundyuk, A. M. The ways of higher education’s quality evaluation / A. M. Bundyuk, O. Yu. Tsukanov // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2017. – № 4 (32). – Р. 22–27. en
dc.identifier.issn 2226-2172
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/7530
dc.identifier.uri https://economics.opu.ua/files/archive/2017/No4/22.pdf
dc.description.abstract A multi-valued interpretation of the concept of "quality" is considered, which is due to the fact that in different cases, different authors, in different circumstances, in quality refers to the abundance of various specific properties of objects and phenomena. The characteristics of education’s quality are presented in a research by V. Viktorov. It is shown that under training a specialist’s quality means a set of its properties, that allow to performance the professional work qualified and timely in accordance with the passport of a specialty, to take an active civil position, and constantly to improve their qualifications en
dc.description.abstract Рассматривается многозначное трактование понятия «качество», обусловленное тем, что в разных случаях, разными авторами, при различных обстоятельствах под. качеством понимается большое количество разнообразных специфических свойств предметов и явлений. Приведены характеристики качества образования в соответствии с исследованиями В. Викторова. Показано, что под качеством подготовки специалиста понимается совокупность его свойств, которые позволяют квалифицированно и своевременно выполнять профессиональную работу в соответствии с паспортом специальности, занимать активную гражданскую позицию, постоянно повышать свою квалификацию en
dc.description.abstract Розглядається багатозначне трактування поняття «якість», обумовлене тим, що у різних випадках, різними авторами, за різних обставин під якістю розуміється велика кількість різноманітних специфічних властивостей предметів і явищ. Наведені характеристики якості освіти за дослідженням В. Вікторова. Показано, що під якістю підготовки фахівця розуміється сукупність його властивостей, які дозволяють кваліфіковано і своєчасно виконувати професійну роботу у відповідності з паспортом спеціальності, займати активну громадянську позицію, постійно підвищувати свою кваліфікацію en
dc.language.iso en_US en
dc.subject education’s quality en
dc.subject characteristics of education’s quality en
dc.subject evaluation of education’s quality en
dc.subject graduate readiness en
dc.subject professionalism of a specialist en
dc.subject качество образования en
dc.subject характеристики качества образования en
dc.subject оценивание качества образования en
dc.subject подготовленность выпускника en
dc.subject профессионализм специалиста en
dc.subject якість освіти en
dc.subject характеристики якості освіти en
dc.subject оцінювання якості освіти en
dc.subject підготовленість випускника en
dc.subject професіоналізм фахівця en
dc.title The ways of higher education’s quality evaluation en
dc.title.alternative Шляхи оцінювання якості вищої освіти en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра обліку, аналізу і аудиту uk
opu.citation.journal ЕКОНОМІКА: реалії часу en
opu.citation.firstpage 22 en
opu.citation.lastpage 27 en
opu.citation.issue №4(32), 2017 en
opu.staff.id a.n.bundyuk@opu.ua


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию