eONPUIR

Managing the enterprise competitive potential on the basis of a marketing complex

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Atiushkina, Viktoriia
dc.contributor.author Атюшкіна, Вікторія Віталіївна
dc.date.accessioned 2018-11-06T09:05:03Z
dc.date.available 2018-11-06T09:05:03Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Atiushkina, V. V. (2018). Managing the enterprise competitive potential on the basis of a marketing complex. ECONOMICS: time realities, 1 (35), 13-18. en
dc.identifier.citation Atiushkina, V. V. Managing the enterprise competitive potential on the basis of a marketing complex / V. V. Atiushkina // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2018. – № 1 (35). – Р. 13–18. en
dc.identifier.issn 2226-2172
dc.identifier.uri https://economics.opu.ua/files/archive/2018/No1/13.pdf
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8112
dc.description.abstract In the article the approach to the definition of groups of parameters of the complex of marketing of the enterprise under the influence of external conditions of competition is investigated, the parametric description of the competitive potential of the en terprise for the purposes of the system of management of the competitive potential is formulated, the approach to determination of stable competitive advantages of the enterprise on the basis of analysis of the characteristics of the marketing complex is s ubstantiated. The prospects of further analysis of the competitive potential of the marketing complex, determined by the influence of the individual factor of competition on the groups of parameters ("high", "medium" and "low") on elements of the marketing complex are determined. en
dc.description.abstract В статті досліджено підхід до визначення груп параметрів комплексу маркетингу підприємства під впливом зовнішніх умов конкуренції, складено параметричний опис конкурентного потенціалу підприємства для цілей системи управління конкурентним потенціалом, теоретично обґрунтован о підхід до визначення стійких конкурентних перев аг підприємства на основі аналізу характеристик комплексу маркетингу. Визначено перспективи подальшого аналізу конкурентного потенціалу комплексу маркетингу, пов’язані з визначенням сили впливу окремого фактору конкуренції на групи параметрів («високих», « середніх» та «низьких») за елементами маркетингового комплексу. en
dc.language.iso en_US en
dc.publisher Odessa National Polytechnic University en
dc.subject marketing mix en
dc.subject competition en
dc.subject potential en
dc.subject parameter en
dc.subject management en
dc.subject маркетинг - мікс en
dc.subject конкуренція en
dc.subject потенціал en
dc.subject параметр en
dc.subject управління en
dc.title Managing the enterprise competitive potential on the basis of a marketing complex en
dc.title.alternative Управління конкурентним потенціалом підприємства на основі комплексу маркетингу en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра маркетингу uk
opu.citation.journal ЕКОНОМІКА: реалії часу en
opu.citation.firstpage 13 en
opu.citation.lastpage 18 en
opu.citation.issue 1(35) en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию