Мета дослідження – виявлення філософсько-аксіологічних засад «лялькового театру» життя, як специфічної форми соціокультурної реальності. Методологія дослідження ґрунтується на концепції театральності соціокомунікативних проявів культури та метафорі, що порівнює людей із ляльками. Результати дослідження доводять, що ця метафора має потужний онтологічний та аксіологічний ресурси, бо через порівняння себе із ляльками (маріонетками, іграшками) люди намагаються сформулювати основні ціннісні критерії свого існування, краще зрозуміти ті риси людини, що визначають її саме як Людину.
The purpose of the study is to identify the philosophical and axiological foundations of the “puppet theater” of life, as a specific form of sociocultural reality. The research methodology is based on the concept of theatricality of socio-communicative manifestations of culture and on a metaphor that compares people to puppets. The results of the study show that this metaphor contains a large ontological and axiological resource. By comparing themselves with dolls (puppets, toys), people try to formulate the basic value criteria of their existence, to better understand the lineaments of a person who define him precisely as a Man.