Аннотация:
Мета. Метою представленого дослідження є визначення основних тенденцій розвитку
внутрішнього ринку макаронних виробів, формування короткострокових прогнозів щодо обсягів та специфіки попиту на відповідні продукти з метою їх використання у процесі формування асортиментної політики великих торговельних мереж.
Методи. У дослідженні використано комплекс загальнонаукових методів: узагальнення, порівняння, побудови та аналізу динамічних рядів даних, структурно-функціонального
аналізу та екстраполяції у прогнозуванні.
Результати. Обсяг реалізації макаронних виробів за період з 2010 по 2017 рр. зріс на
191,6 % і склав 3018 млн. грн. у порівняних до 2010 р. цінах зростання складає 46,5 %. Споживання макаронних виробів населенням України при середній вартості в діапазоні 12–15
грн. за кг, склало 4,7–5,9 кг на одну особу. Кризове зменшення обсягів ринку у 2014–2015
рр., змінилось стабілізацією та помірним зростанням у 2016–2017 рр. Короткостроковий
прогноз на період 2018–2019 рр. вбачає зростання ринку на рівні середньорічних темпів, які
складають 6,6 %, що робить ринок макаронних виробів одним з можливих напрямів для розширення фінансових вкладень. Загальна динаміка частки макаронних виробів вітчизняного
виробництва на внутрішньому ринку є від’ємною, у 2017 році відповідний показник склав
74,9 %, що на 4,9 % менше ніж у 2010 р. Лідерами за часткою товарних позицій, що складає
96 % в асортименті супермаркетів торговельних мереж є українські виробники. Основними серед споживчих уподобань покупців при виборі макаронних виробів є: стабільно висока
якість, виготовлення з твердих сортів пшениці, відомий бренд, приємний зовнішній вигляд
виробів, приваблива упаковка, низька вартість.