eONPUIR

Improved Project-Based Learning as the Method of Knowledge Transfer Between University and Business

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Liubchenko, Vira
dc.contributor.author Любченко, Віра Вікторівна
dc.contributor.author Любченко, Вера Викторовна
dc.contributor.author Saveleva, Oksana
dc.contributor.author Савельєва, Оксана Степанівна
dc.contributor.author Савельева, Оксана Степановна
dc.contributor.author Zabarna, Eleonora
dc.contributor.author Забарна, Елеонора Миколаївна
dc.contributor.author Забарна, Элеонора Николаевна
dc.date.accessioned 2019-06-26T09:48:47Z
dc.date.available 2019-06-26T09:48:47Z
dc.date.issued 2019-03-27
dc.identifier.citation Liubchenko, V., Saveleva, O., Zabarna, E. (2019). Improved Project-Based Learning as the Method of Knowledge Transfer Between University and Business. Herald of Advanced Information Technology, Vol. 2, N 2, p. 134-142. en
dc.identifier.citation Liubchenko, V. Improved Project-Based Learning as the Method of Knowledge Transfer Between University and Business / V. Liubchenko, O. Saveleva, E. Zabarna // Herald of Advanced Information Technology = Вісн. сучас. інформ. технологій. - 2019. - Vol. 2, N 2. - P. 134-142. en
dc.identifier.issn 2663-0176
dc.identifier.issn 2663-7731
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8608
dc.description.abstract The universities should provide for students the possibilities for gathering the actual applied knowledge and soft skills to prepare them for labor market needs. There are two pillars of success. The first pillar is learner-focused pedagogy and active learning. Recent publications have demonstrated the vast potential of project-based learning (PBL) through information and communications technologies (ICT). The second pillar is close University-Business collaboration during the study process. In the paper, we proposed the modification of PBL – improved PBL, which involves the students in real problems solving. The real problem means that the problem is actual for Company just in time of the course period. Improved PBL provides a competent approach in the teaching activities. The advantages and difficulties of improved PBL implementation for different stakeholders are generalized. It is shown that improved PBL supported by ICT means is attractive for the companies within the framework of their collaboration with higher educational institutions. Authors describe two alternatives of ICT infrastructure – based on learning management system Moodle and extended by social media tools Google Docs and Telegram. As well, authors provide a short description of IPBL implementation process. The examples of two courses demonstrate the effectiveness of University-Business collaboration for attracting students to solving the real problems under changing market conditions. The improved PBL supported by ICT means helps students to understand the course material better as well as to adapt for the realization of their own educational and professional potential in the labor market. The actualization of teachers' knowledge and enhancement cooperation in the frame of the knowledge triangle “Students-University-Business” are additional gains of IPBL. Also, in conclusion, there are generalized the main challenges of IPBL implementation. en
dc.description.abstract Природна адаптація студентів до майбутньої професійної сфери вимагає від університету забезпечення прикладних знань і навичок. Популярні методи викладання надають обмежену підтримку для навчання, орієнтованого на студента. У роботі ми запропонували модифікацію проектного навчання, яке залучає студентів до розв'язання реальних проблем, і його тематичне дослідження. Показано, що підтримка засобами ІКТ удосконаленого проектного навчання є привабливим для компаній у рамках співпраці з вищими навчальними закладами. Удосконалене проектне навчання забезпечує компетентностний підхід у навчальній діяльності. Узагальнено переваги та труднощі впровадження удосконаленого проектного навчання для різних зацікавлених сторін. Приклади двох курсів свідчать про ефективність співпраці університет-бізнес для залучення студентів до вирішення реальних проблем в умовах зміни ринку. Удосконалене проектне навчання, що підтримується засобами ІКТ, допомагає студентам краще зрозуміти навчальний матеріал, а також пристосуватися до реалізації власного освітнього та професійного потенціалу на ринку праці en
dc.description.abstract Естественная адаптация студентов к будущей профессиональной сфере требует от университета обеспечения прикладных знаний и навыков. Популярные методы преподавания предоставляют ограниченную поддержку для обучения, ориентированного на студента. В работе мы предложили модификацию проектного обучения, которая привлекает студентов к решению реальных проблем, и ее тематическое исследование. Показано, что поддержка средствами ИКТ усовершенствованного проектного обучения является привлекательной для компаний в рамках сотрудничества с высшими учебными заведениями. Усовершенствованное проектное обучение обеспечивает компетентностный подход в учебной деятельности. Выполнен обзор преимуществ и трудностей внедрения усовершенствованного проектного обучения для различных заинтересованных сторон. Примеры двух курсов свидетельствуют об эффективности сотрудничества университет-бизнес для привлечения студентов к решению реальных проблем в условиях изменения рынка. Усовершенствованное проектное обучение, поддерживаемое средствами ИКТ, помогает студентам лучше понять учебный материал, а также приспособиться к реализации собственного образовательного и профессионального потенциала на рынке труда. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Odessa National Polytechnic University en
dc.subject competence approach en
dc.subject professional education en
dc.subject project-based learning en
dc.subject case study en
dc.subject information and communication technologies en
dc.subject компетентнісний підхід en
dc.subject професійна освіта en
dc.subject проектне навчання en
dc.subject навчання на прикладах en
dc.subject інформаційно-комунікаційні технології en
dc.subject компетентностный подход en
dc.subject профессиональное образование en
dc.subject проектное обучение en
dc.subject обучение на примерах en
dc.subject информационно-коммуникационные технологии en
dc.title Improved Project-Based Learning as the Method of Knowledge Transfer Between University and Business en
dc.title.alternative Удосконалене проектне навчання як метод перенесення знань між університетом та бізнесом en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра нафтогазового та хімічного машинобудування uk
opu.kafedra Кафедра економічних систем та управління інноваційним розвитком uk
opu.citation.journal Herald of Advanced Information Technology en
opu.citation.volume 2 en
opu.citation.firstpage 134 en
opu.citation.lastpage 142 en
opu.citation.issue 2 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию