Аннотация:
Прикметами постнекласичної науки стають міждисциплінарні
дослідження, а також гуманізація наукового знання та багатьох сфер буття
людини. Останнім часом об’єктом досліджень психологів, антропологів,
медиків та філософів стає лікарняна клоунада, як потужний спосіб
реабілітації дітей в лікарнях, особливо після операцій. Ця соціально-
психологічна практика, пов'язана з допомогою дітям, які пережили травмуючи
ситуації. Показано, що розвиток новітніх технологій позбавляє медицину
гуманізму та змушує переглядати принципи спілкування медичного персоналу з
пацієнтами. Метою статті є аналіз вивчення основних методів роботи
лікарняних клоунів, якими є гумор і гра. Стаття присвячена філософському
осмисленню феномену лікарняної клоунади та гри, як форми арт-терапії,
діалогу і спілкування. Дана проблема мало вивчена і вимагає подальших
досліджень. У статті узагальнено досвід використання ігротерапії фахівцями
громадського об’єднання «Харківський фонд психологічних досліджень» (ГО
«ХФПД») у реабілітації різних категорій пацієнтів (діти з особливими
потребами, діти- переселенці, тощо). Виділяються і описуються характерні
особливості базових принципів орф-педагогики, які лікарняні клоуни
використовують для роботи у Спеціалізованому будинку дитини. Автори
приходять до висновку, що лікарняна клоунада і, зокрема, використання ігор є
перспективним напрямком психологічної реабілітації, соціалізації дітей та
гуманізації медицини.