Аннотация:
Метою дослідження є визначення тенденцій розвитку внутрішнього ринку елек-
тронної комерції в Україні, а саме: його обсягів, змін у товарній, суб’єктній і технологічній
структурах. А також визначення сегментів, що у найближчі два роки будуть характеризу-
ватись найбільшими темпами зростання.
Методи. У дослідженні використано комплекс загальнонаукових методів: узагальнен-
ня, порівняння, побудови та аналізу динамічних рядів даних, структурно-функціонального
аналізу та екстраполяції у прогнозуванні.
Результати. Пришвидшений розвиток інформаційно-комунікаційних технологій зу-
мовлює швидкі зміни структури та постійне оновлення організаційних форм і технологічних
інструментів, що використовуються в галузі електронної комерції. Відповідні зміни мають
бути об’єктом постійного моніторингу і форсайту для забезпечення своєчасної диверсифі-
кації підприємницької активності та капіталу. Ринок електронної комерції в Україні має
сталу тенденцію до збільшення обсягів продажів. Темп середньорічного зростання в останні
чотири роки становить 36,1 %, а прогнозований обсяг ринку у 2019 р. — 88 млрд грн. Галузь
електронної комерції характеризується постійним виникненням нових продуктів та по-
слуг: створення та SEO-просування сайтів, розроблення мобільних додатків, контекстна
реклама. Найбільші частки у продажах належать таким товарним групам: одяг та взуття;
товари щоденного вжитку, техніка та електроніка. Діючі на ринку електронної комерції
ритейлери відмічають збільшення обсягів продажів продуктів харчування, відповідний то-
варний сегмент характеризується найбільшими темпами зростання. Найбільшими гравцями
ринку електронної комерції є великі мережеві інтернет-магазини, які у 2018 р. почали ак-
тивно використовувати технології маркетплейсів: Розетка, Фокстрот, Эльдорадо, Comfy,
Citrus. У структурі електронних покупців постійно зростає частка користувачів смартфо-
нів. Прогнозована кількість користувачів смартфонів у 2020 р. становитиме 70 % від за-
гальної кількості користувачів мобільного зв’язку, або приблизно 20,3 млн осіб, що зумовлює
пришвидшене зростання сегменту мобільних додатків.