eONPUIR

Інтерактивні методи навчання для подолання пізнавально-психологічних бар'єрів під час формуванні комунікативних компетентностей майбутніх журналістів

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Лугова, Тетяна Анатоліївна
dc.contributor.author Панькевич, Олена Олександрівна
dc.contributor.author Панькевич, Елена Александровна
dc.contributor.author Pankevych, Olena
dc.contributor.author Луговая, Татьяна Анатольевна
dc.contributor.author Luhova, Tetiana
dc.date.accessioned 2019-09-06T06:21:08Z
dc.date.available 2019-09-06T06:21:08Z
dc.date.issued 2019-09
dc.identifier.citation Лугова, Т. А. Інтерактивні методи навчання для подолання пізнавально-психологічних бар'єрів під час формування комунікативних компетентностей майбутніх журналістів / Т. А. Лугова, О. О. Панькевич // Інформ. освіта та проф.-комунік. технології ХХІ ст. : ХІІ Міжнарод. наук.-практ. конф., м. Одеса, 11-13 верес. 2018 р. - Одеса, 2019. - С. 273-288. uk
dc.identifier.issn 978-966-927-534-9
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8777
dc.description.abstract У статтi обґрунтовано доцільність застосування інтерактивних методів навчання для подолання пізнавально-психологічних бар’єрів під час формування комунікативних компетентностей майбутніх журналістів. Зауважено, що однією зі складових комунікативної компетентності є уміння усвідомлювати і долати комунікативні бар’єри. Відповідно до концепції Л.Б. Орбан-Лембрик та теорії З. Фрейда розкрито сутність поняття «пізнавально-психологічні бар’єри», а також уточнено ситуації їхнього виникнення. Доведено, що балансування ефектів пізнавально-психологічних бар’єрів можливе при впровадженні у навчальний процес різних методів управління зворотнім зв’язком (соціальним, інформаційним, афективним) та інформаційно-аналітичної роботи. У такий спосіб має створюватись навчальне середовище з реактивною та множинною або діалоговою взаємодією, яка оснащена різними інструментами реагування: вербальними, візуально-емоційними, статистичними, віртуально-матеріальними тощо. Наголошено на важливій ролі категорії «досвід» в процесі опанування необхідними комунікативними навичками та вміннями подолати пізнавально-психологічні бар’єри. Запропоновано визначення терміну «інтерактивний метод навчання» як активної та рівноправної взаємодії викладача зі здобувачами вищої освіти, спрямованої на виховання і навчання під час гри, а також програвання різних соціальних ролей з метою збагачення індивідуального та суспільного досвіду. Показано вектори використання інтерактивних методів у навчанні: переваги та наміри подальшого використання. На прикладі викладання дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» обґрунтовано доцільність застосування викладачем ЗВО інтерактивних методів навчання для подолання пізнавально-психологічних бар’єрів. Наведено приклади використання інтерактивних методів, зокрема в ділових іграх, під час викладання дисципліни. Аргументовано тезу, що використання саме інтерактивних методів навчання є найефективнішим методом реалізації комунікативного підходу в навчанні. en
dc.language.iso uk en
dc.publisher Астропринт en
dc.subject інтерактивні методи навчання; пізнавально-психологічні бар’єри; комунікативна компетентність; підготовка майбутніх журналістів; управління зворотнім зв’язком; гейміфікація; командна співпраця en
dc.title Інтерактивні методи навчання для подолання пізнавально-психологічних бар'єрів під час формуванні комунікативних компетентностей майбутніх журналістів en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра інформаційної діяльністі та медіа-комунікацій = Кафедра документознавства та інформаційної діяльності uk
opu.citation.firstpage 273 en
opu.citation.lastpage 288 en
opu.citation.conference Інформаційна освіта та професійно-комунікативні технології ХХІ століття en
opu.staff.id Luhova@opu.ua en
opu.conference.dates 11-13 вересня 2019 року en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию