eONPUIR

Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Sokolovska, Zoia
dc.contributor.author Kapustyan, Iryna
dc.contributor.author Соколовська, Зоя Миколаївна
dc.contributor.author Соколовская, Зоя Николаевна
dc.contributor.author Капустян, Ірина Володимирівна
dc.contributor.author Капустян, Ирина Владимировна
dc.date.accessioned 2019-11-07T09:28:27Z
dc.date.available 2019-11-07T09:28:27Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Sokolovska, Z. Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market / Z. Sokolovska, I. Kapustian // Вісн. соц.-економ. дослідж. : зб. наук. пр. - 2018. - № 1 (65). - С. 217-226. en
dc.identifier.issn 2313-4569
dc.identifier.other DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.1(65).2018.217-226
dc.identifier.uri http://vsed.oneu.edu.ua/collections/2018/65/pdf/217-226.pdf
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/9152
dc.description.abstract An analysis of the studies results on the advertising strategies formation for industrial enterprises is carried out. The specifics of the advertising strategies development by pharmaceutical industry enterprises are determined. A review of well-known applications of the mathematical apparatus during the problem solution is explored. The necessity of using the simulation approach in the process of modeling advertising strategies is substantiated. Applied aspects of the use of simulation modeling are presented on the example model of the pharmaceutical enterprise advertising company. The model is implemented on the platform of the system of multi-threaded simulation AnyLogic. The expediency of using the proposed mathematical apparatus in increasing the efficiency of enterprises marketing activities is confirmed by the submitted results of simulation experiments. en
dc.language.iso en_US en
dc.subject pharmaceutical enterprise en
dc.subject pharmaceutical market en
dc.subject advertising strategy en
dc.subject simulation modeling en
dc.subject simulation experiment en
dc.subject AnyLogic system en
dc.title Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market en
dc.title.alternative Моделювання рекламної стратегії підприємств на ринку фармацевтичної продукції en
dc.title.alternative Моделирование рекламной стратегии предприятий на рынке фармацевтической продукции en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра економічної кібернетики та інформаційних технологій uk
opu.citation.journal Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць en
opu.citation.volume Вип. 1 en
opu.citation.firstpage 217 en
opu.citation.lastpage 226 en
opu.citation.issue 65 en
opu.staff.id szn@opu.ua en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию