У статті розкрито сутність комплексного підходу до реалізації індивідуального навчання професійно орієнтованого англомовного читання майбутніх інженерів; аналізується переклад та трактування терміна "blended learning" у вітчизняній літературі; дається визначення індивідуального навчання професійно орієнтованого англомовного читання майбутніх інженерів за змішаною моделлю; розглядаються принципи навчання, комп'ютерно-орієнтовані методи, засоби, технології та форми навчання для реалізації індивідуального навчання, переваги комплексного підходу до реалізації індивідуального навчання професійно орієнтованого англомовного читання майбутніх інженерів.
The article deals with the essence of an integrated approach to the implementation of individual training of fut
ure engineers in professionally oriented Englishlanguage reading; analyzes the translation and interpretation of the term "blended learning" in native literature; defines individual training of future engineers in professionally oriented Englishlanguage reading according to mixed model. The principles of
computeroriented learning methods, tools, technologies and forms of training for the implementation of individual learning, the benefits of an integrated approach to the implementation of individual trai
ning of future engineers in professionally oriented Englishlanguage reading are discussed in the article.