Метою даної статті є аналіз існуючих наукових підходів до регулювання ринку суспільних благ. У процесі підготовки статті використовувалися методи логічного узагальнення теоретичних напрацювань і особистих спостережень, що дозволило систематизувати існуючі наукові підходи до регулювання ринку суспільних благ. Надання державних послуг неминуче породжує проблему контролю за бюджетними витратами, їх ефективністю та доцільністю. Оцінка доцільності виробництва суспільних благ ускладняється монополізмом держави на виконання певних функцій, що породжує асиметрію інформації про прийняття та виконання рішень державних органів. До того ж сам аналіз зовнішніх ефектів (екстерналій) від споживання суспільних благ схильний до впливу політичних сил.
Целью данной статьи является анализ существующих научных подходов к регулированию рынка общественных благ. В процессе подготовки статьи использовались методы логического обобщения теоретических наработок и личных наблюдений, что позволило систематизировать существующие научные подходы к регулированию рынка общественных благ. Предоставление государственных услуг неизбежно порождает проблему контроля за бюджетными расходами, их эффективностью и целесообразностью. Оценка целесообразности производства общественных благ осложняется монополизмом государства на выполнение определенных функций, что порождает асимметрию информации о принятии и выполнении решений государственных органов. К тому же сам анализ внешних эффектов (экстерналий) от потребления общественных благ подвержен влиянию политических сил.
Целью данной статьи является анализ существующих научных подходов к регулированию рынка общественных благ. В процессе подготовки статьи использовались методы логического обобщения теоретических наработок и личных наблюдений, что позволило систематизировать существующие научные подходы к регулированию рынка общественных благ. Предоставление государственных услуг неизбежно порождает проблему контроля за бюджетными расходами, их эффективностью и целесообразностью. Оценка целесообразности производства общественных благ осложняется монополизмом государства на выполнение определенных функций, что порождает асимметрию информации о принятии и выполнении решений государственных органов. К тому же сам анализ внешних эффектов (экстерналий) от потребления общественных благ подвержен влиянию политических сил.