eONPUIR

Tourist consumption as a forward-looking basis for the development of intraregional trade in services

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Mamontenko, Nataliia
dc.contributor.author Мамонтенко, Наталія Сергіївна
dc.date.accessioned 2019-12-09T21:07:40Z
dc.date.available 2019-12-09T21:07:40Z
dc.date.issued 2018-08-06
dc.identifier.citation Mamontenko, N. S. (2018). Tourist consumption as a forward-looking basis for the development of intraregional trade in services. ECONOMICS: time realities, 4 (38), 42–48. en
dc.identifier.citation Mamontenko, N. S. Tourist consumption as a forward-looking basis for the development of intraregional trade in services / N. S. Mamontenko // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2018. – № 4 (38). – Р. 42–48. en
dc.identifier.issn 2226-2172
dc.identifier.uri https://economics.opu.ua/files/archive/2018/No4/42.pdf
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/9889
dc.description.abstract The article examined forward-looking opportunities for the development of international tourism, which covers a significant part of international trade and has higher growth rates than trade in goods. A close connection with other sectors, such as transport, insurance, banking and commercial, was discovered. Statistical information was analyzed, according to which budget revenue from tourism organizations are growing, although Ukraine is not attractive for foreign tourists. The importance of the international tourism for the country was shown through its functions and the main factors that negatively influence its development were presented. There were considered the main directions of activity of the World Tourism Organization and some indicators of its reports, on the basis of which the direction of development of international tourism in Ukraine was proposed. en
dc.description.abstract У статті розглядалися перспективні можливості розвитку міжнародного туризму, який займає значну частину міжнародної торгівлі та має більш високі темпи росту ніж торгівля товарами. Був виявлений тісний зв'язок з іншими галузями, такими як транспортна, страхова, банківська та торгова. Проаналізовані статистичні дані, згідно яких бюджетні збори з туристичних організацій зростають, хоча Україна не є привабливою для іноземних туристів. Показана важливість ролі міжнародного туризму для країни через його функції та представлені головні фактори, які негативно впливають на його розвиток. Розглянуті основні напрямки діяльності Всесвітньої туристичної організації та деякі показники його звітів, на основі яких запропонований напрямок розвитку міжнародного туризму в Україні. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Одеський національний політехнічний університет en
dc.subject tourism en
dc.subject international trade en
dc.subject services en
dc.subject development en
dc.subject consumption en
dc.subject туризм en
dc.subject міжнародна торгівля en
dc.subject послуги en
dc.subject розвиток en
dc.subject споживання en
dc.title Tourist consumption as a forward-looking basis for the development of intraregional trade in services en
dc.title.alternative Туристське споживання як перспективна основа розвитку міжнародної торгівлі послугами en
dc.type Article en
opu.citation.journal Економіка: реалії часу en
opu.citation.firstpage 42 en
opu.citation.lastpage 48 en
opu.citation.issue 4(38) en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию