Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10072
Название: Людина в просторі міста та пошук абсолютного в текстах митців авангарду: філософське «запитування» О. Богомазова, ідеалізм В. Кандинського, «вчування» М. Гершенфельда
Другие названия: ЧЕЛОВЕК В ПРОСТРАНСТВЕ ГОРОДА И ПОИСК АБСОЛЮТНОГО В ТЕКСТАХ ХУДОЖНИКОВ АВАНГАРДА: ФИЛОСОФСКОЕ «ВОПРОШАНИЕ» А. БОГОМАЗОВА, ИДЕАЛИЗМ В.КАНДИНСКОГО, «ВЧУВСТВОВАНИЕ» М. ГЕРШЕНФЕЛЬДА
THE MAN IN THE URBAN SPACE AND EXPLORING THE ABSOLUTE IN TEXTS OF THE AVANTE-GUARD ARTISTS: THE PHYLOSOPHIC «QUESTIONNING» OF O. BOGOMAZOV, THE IDEALISM OF V. KANDINSKY, THE «SENSATIONING» OF M.GERSHENFELD
Авторы: Щокіна, Олена Петрівна
Щекина, Елена Петровна
Shchokina, Elena
Ключевые слова: абсолютне, деструктивність, вчування, запитування, ідеалізм, авангард.
Абсолютное, деструктивность, вчувствование, вопрошание, идеализм, авангард.
Absolute, destructiveness, sensationing, questioning, Idealism, Avant-garde.
Дата публикации: 2019
Издательство: Δόξα / Doxa
Библиографическое описание: Щокіна, О. Людина в просторі міста та пошук абсолютного в текстах митців авангарду: філософське «запитування» О. Богомазова, ідеалізм В. Кандинського, «вчування» М. Гершенфельда / О. Щокіна // Докса : зб. наук. пр. з філософії та філології / Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2019. - Вип. 2 (32) : Репрезентація міста в культур., іст. та соц. практиках. - С. 258-268.
Краткий осмотр (реферат): Урбаністичні ідеї авангарду стосовно міста та людини в просторі міста обумовлені пошуками Абсолютного в теоретичних працях самих митців авангарду. Авангард розвивається від слова, смислу і тільки тоді втілюється в форму. Саме тому особливо цікаві ті філософські пошуки, які впливали на розвиток цих ідей і проектів. Прагнення до абсолюту породило деструктивність мислення авангардної теорії. Деструктивність є одним із головних етапів становлення авангарду і, разом з тим, найбільш визначальним чинником утопічності його ідей. У статті розглядаються теоретичні твори митців авангарду, та особлива увага приділяється філософському «запитуванні» О. Богомазова, ідеалізму В. Кандинського, «вчуванню» М. Гершенфельда.
Урбанистические идеи авангарда относительно города и человека в городском пространстве обусловлены поисками Абсолютного в теоретических трудах самих художников авангарда. Авангард развивается от слова, смысла и только тогда воплощается в форму. Именно поэтому особенно интересны те философские поиски, которые влияли на развитие идей и проектов как в живописи, так и в архитектуре. Стремление к абсолюту породило деструктивность мышления авангардной теории. Деструктивность является одним из главных этапов становления авангарда и, вместе с тем, наиболее определяющим фактором утопичности его идей. В статье рассматриваются теоретические произведения художников авангарда, и особое внимание уделяется философскому «вопрошанию» А. Богомазова, идеализму В. Кандинского, «вчувствованию» М. Гершенфельда.
The Avant-guard’s urban ideas about the city and the Man in the urban space are determined by seeking the absolute in theories of the Avant-guard artists. The Avant-guard starts its evolution from a word, a meaning and only after it obtains a shape. Exactly that’s why the philosophical researches that influenced the development of ideas and projects in the art and architecture are especially interesting. This article studies the theoretical essays of the Avant-guard artists, and specifically its focus is devoted to the philosophic ‘questioning’ of A. Bogomazov, the idealism of V. Kandinsky, the ‘sensationing’ of M. Gershenfeld. Drawing parallels between the philosophy and the art of avant-garde artists, we could certainly say that the theory went far enough from the practice of art in its attempts to find solution of searching the absolute in the art. The pursuit of the absolute gave a birth to the destructive thinking of the Avant-garde theory. Destructiveness is one of the main stages of the Avant-guard formation and, at the same time, the most determining factor in the utopia of its ideas. The conception of absolute had a speculative nature with its attempt to put those ideas in the practice of art. On the one hand, this explains the creation of a particular avant-garde philosophy, and on the other, it gives a chance for a certain comprehension and presentation of the theory only as the avant-garde artists’ ‘aid’, guidance or explanation of their innovations in the practice of art to themselves and others
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://doi.org/10.18524/2410-2601.2019.2(32).188624
doksa.onu.edu.ua
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10072
ISSN: ISSN 2410-2601
Располагается в коллекциях:Статті каф. КФК

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Щокіна О. Людина в просторі міста та пошук абсолютного в текстах митців авангарду філософське «запитування» О. Богомазова, ідеалізм В. Кандинського, «вчування» М. Гершенфельда.pdfЛЮДИНА В ПРОСТОРІ МІСТА ТА ПОШУК АБСОЛЮТНОГО В ТЕКСТАХ МИТЦІВ АВАНГАРДУ: ФІЛОСОФСЬКЕ «ЗАПИТУВАННЯ» О. БОГОМАЗОВА, ІДЕАЛІЗМ В. КАНДИНСЬКОГО, «ВЧУВАННЯ» М. ГЕРШЕНФЕЛЬДА432.68 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.