Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10122
Название: Актуальні економічні методи управління соціальним часом
Другие названия: Actual economic methods of managementsocial time
Авторы: Рибка, Наталія Миколаївна
Рыбка, Наталья Николаевна
Rybka, Nataliia
Кімінчиджи, Ганна Іванівна
Киминчиджи, Анна Ивановна
Kiminchidzhi, Hanna
Ключевые слова: час, соціальний час, філософія часу, управління часом
time, social time, philosophy of time, time management.
Дата публикации: 2019
Библиографическое описание: Кімінчиджи, Г. І. Актуальні економічні методи управління соціальним часом / Г. І. Кімінчиджи, Н. М. Рибка // Філософія та гуманізм. – 2019. – Вип. 1(9). – С.58-67.
Краткий осмотр (реферат): Ця стаття присвячена дослідженню економічних методів управління соціальним часом: дається визначення економічних методів управління соціальним часом, розглядаються ті методи, що активно використовуються у наші часи та їх позитивні та негативні наслідки.
This article is devoted to the study of economic methods of social time management: the definition of economic methods of social time management is given; those methods that are actively used in our time and their positive and negative consequences are considered. The leading regularity of the development of social time is its acceleration (compaction), caused by the development of productive abilities of people. According to the results of modern research, the following tendencies are distinguished within the framework of globalization: globalization leads to the “compaction” of space and time, the compression of the world, therefore the deterritorialization of social space occurs, the spread beyond territorial forms of social activity; increasing social and economic interconnection; acceleration of social time. Modern notions of "time" so that they say that "time" can not only be measured, but also changed, that is, to cycle, rhythm, accelerate, slow down, and even stop A form of realization of society as a concrete level of being in the world is social time. Analysis of the social and philosophical category "social time" allows to conclude that all measures, methods and so on that allow the individual to realize the actual meanings and goals of modern social life (objective and subjective dimension) in those periods, rhythms, intervals that, in turn, are also dictated by contemporary social ideals and will be methods of managing social time. Thus, in modern society, time acquires the character of independent capital and commodity. It becomes an objective value that can be used either to raise capital or to meet new needs. Therefore, social time is a time in which human activity creates a society. It is characterized by the possibility of acceleration or deceleration depending on the frequency of events. Economic methods of managing social time - loans, virtualization of jobs, ideas about leisure. In the future, it is necessary to carefully examine the economic methods of managing social time, because, as life practice shows, they generate risks that should be known to the individual who intends to take advantage of them.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10122
ISSN: 2518-7392
Располагается в коллекциях:Філософія та гуманізм. Випуск 9

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Fil_Hum_09_p059.pdfhttp://philhum.000webhostapp.com/uploads/Fil_Hum_09_p059.pdf180.45 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.