Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11321
Название: Gaudeamus igitur: Посмішка в голландському живописі XVII ст.
Другие названия: Gaudeamus igitur: a smile in dutch painting of the XVII century
Авторы: Місюн, Анна Володимирівна
Мисюн, Анна Владимировна
Misyun, Anna
Ключевые слова: посмішка в мистецтві, сміх в мистецтві, комунікативна взаємодія, культурна ідентичність, національна ідентичність, Франс Галс, сміхові жанри, корпоративний портрет, Schutterij, індивідуальний портрет.
smile in art, laugh in art, communicative interaction, cultural identity, national identity, Frans Hals, ridiculous genre, corporate portrait, Schutterij, individual portrait.
Дата публикации: 2020
Издательство: Одеса: Акваторія
Библиографическое описание: Місюн, А. Gaudeamus igitur: Посмішка в голландському живописі XVII ст. / А. Місюн // Докса : зб. наук. пр. з філософії та філології / Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2020. - Вип. 2 (34) : Сміх як інтелектуальна розвідка: семантика та герменевтика смішного - 2. - С. 122-133.
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена аналізу феномену посмішки та «сміхових» жанрів в живопису Голландії XVII ст. з огляду на соціокультурну, релігійну та економічну унікальність культури цього регіону. Мета аналізу – виявити символічний код, через який передаються різні регістри сміхової культури і вдоволення буттям, та виключність саме для голландського мистецтва доби означення певних ментальних та соціопсихологічний станів, що вони стають чи то провідними, чи то фоновими смислами мистецького витвору даної епохи.
The article is devoted to the analysis of the phenomenon of smiles and «laugh» genres in the painting of Holland XVII century as a reflection of the sociocultural, religious and economic uniqueness of this region’s culture. The purpose of the analysis is to identify the symbolic code by which the various registers of laugh culture and enjoyment of existence, exclusivity, precisely for that period’ Dutch art, of signifying of certain mental and sociopsychological states that become the leading or background meanings of the artistic work of this epoch. Based on the painting’s material, testimonies of contemporaries, analysis of the art market, we conclude that the iconography of a smile reflects the dignity of a person (civil, religious, economic, etc.) of the Dutch Republic, and the «laugh» genres support the semantics of vitally satisfied life. The collapse of the Republic marks the disappearance from the painting of the open declaration of smile and laughter, preserving only their medieval connotations. This is particularly evident in the situation of group corporate portrait, which exists only in the Golden Age of Dutch painting
Статья посвящена анализу феномена улыбки и «смеховых» жанров в живописи Голландии XVII в. как отражения социокультурной, религиозной и экономической уникальности культуры этого региона. Цель анализа – выявление символического кода, посредством которого передаются различные регистры смеховой культуры и удовлетворения бытием, исключительности именно для голландского искусства эпохи означивания определенных ментальных и социопсихологических состояний, становящихся то ведущими, то фоновыми смыслами художественного произведения данной эпохи.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11321
ISSN: 2410-2601
Располагается в коллекциях:Статті каф. КФК

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Misyun_A._Gaudeamus_igitur.pdf397.37 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.