Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/12478
Название: Substantiation of the green approach in the formation of a sustainable system of ecological logistics
Другие названия: Обґрунтування зеленого підходу при формуванні стійкої системи екологічної логістики
Авторы: Чукурна, Олена Павлівна
Chukurna, O.
Ніценко, В. С. 
Nitsenko, V.
Тюхтенко, Н. А. 
Tyukhtenko, N.
Ломоносова, О. Е. 
Lomonosova, O.
 Жартай, Ж. М.
Zhartay, Z.
Добровольський, Віталій Володимирович
Dobrovolskyi, Vitaly
Ключевые слова: логістичні системи
зелена логістика
автомобільний транспорт
викиди СО2
logistics systems
green logistics
automobile transport
СО2 emissions
Дата публикации: 2022
Библиографическое описание: Substantiation of the green approach in the formation of a sustainable system of ecological logistics / O. Chukurna, V. Nitsenko, N. Tyukhtenko, O. Lomonosova, Z. Zhartay, V. Dobrovolskyi // Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. - 2022. - № 1. - P. 76-82. https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-1/076
Краткий осмотр (реферат): Мета. Розроблення методики щодо обґрунтування зеленого підходу при формуванні стійкої системи екологічної логістики. Методика. У процесі дослідження були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи: кореляційний аналіз був використаний з метою визначення вза є мозв’яз ку між викидами СО2 і споживанням основних джерел енергії; регресійний аналіз – для визначення основних трендів викидів СО2 для основних регіонів світу; методика розрахунку викидів від спалювання палива автомобільним транспортом – з метою оцінки емісії СО2 різними видами транспорту; удосконалена методика оцінки емісії газів і розрахунок коефіцієнта викидів СО2 – при формуванні кільцевого маршруту при транспортуванні вантажів. Результати. У роботі проведене дослідження світових тенденцій щодо динаміки зміни викидів вуглецю за сферами діяльності. Розроблені трендові прогнозні моделі зміни динаміки викидів вуглецю за основними промисловими регіонами світу. За допомогою кореляційно-регресійного аналізу взаємозв’язку між збільшенням динаміки викидів СО2 і споживанням енергетичних ресурсів світу в розрізі великих світових промислових регіонів, були виявлені значні зв’язки між викидами вуглецю та споживанням основних джерел енергії. У роботі сформовано методичний підхід щодо визначення рівня викидів вуглецю від транспортних засобів і врахування коефіцієнта емісії вуглецю при формуванні логістичних маршрутів і тарифів на автомобільному транспорті в контексті формування стійкої системи екологічної логістики. У рамках реалізації методичного підходу були оцінені викиди СО2 для автомобільного транспорту та здійснені розрахунки для різних типів автомобілів. Запропоновано включати коефіцієнт емісії вуглецю до розрахунку тарифу на автомобільному транспорті, що дозволить сформувати цільові фонди на підприємствах у рамках створення сталої системи екологічної логістики. Наукова новизна. Обґрунтовано методичний підхід до визначення показників стійкості екологічних логістичних систем у контексті розробки методики розрахунку викидів СО2, що дозволяє вирішити проблему формування транспортних маршрутів з урахуванням екологічних вимог у сфері зниження викидів СО2 різними видами транспорту. Практична значимість. Запропоновано методичний підхід із розрахунку викидів при спалюванні палива від автомобільного транспорту, що включає оцінку емісій CO2 і розрахунок коефіцієнту викидів вуглецю при формуванні кільцевого маршруту при транспортуванні вантажів, рекомендується до використання науковцями, спеціалістами та практиками у сфері зеленої логістики.
Purpose. Development of a methodology for substantiating a green approach in the formation of a sustainable system of ecological logistics. Methodology. In the research process the following general scientifi c and applied research methods were used: correlation analysis was used to determine the relationship between СО2 emissions and consumption of major energy sources; regression analysis – to determine the main trends in СО2 emissions for the main regions of the world; the methodology for calculating emissions from fuel combustion by road transport – for assessing СО2 emissions by various modes of transport; the improved methodology for assessing gas emissions and calculating the CO2 emission factor – when forming a ring route during the transportation of goods. Findings. The work studies global trends in the dynamics of changes in carbon emissions by areas of activity. Trend forecasting models have been developed for changes in the dynamics of carbon emissions for the main industrial regions of the world. Using the correlation-regression analysis of the relationship between the increase in the dynamics of СО2 emissions and the consumption of energy resources of the world in the context of the world’s major industrial regions, signifi cant relationships were found between carbon emissions and the consumption of major energy sources. The work provides a methodological approach to determining the level of carbon emissions from vehicles and accounting for the carbon emission factor in the formation of logistics routes and tariff s for road transport in the context of the formation of sustainable systems of ecological logistics. As part of the methodological approach implementation, СО2 emissions for road transport were estimated and calculations were performed for diff erent types of cars. It was proposed to include the carbon emission factor in the calculation of the tariff for road transport, which will make it possible to form target funds at enterprises as part of the creation of a sustainable system of environmental logistics. Originality. The methodological approach has been substantiated to determining indicators of the sustainability of ecological logistics systems in the context of developing a methodology for calculating СО2 emissions, which makes it possible to solve the problem of forming transport routes taking into account environmental requirements in the fi eld of reducing СО2 emissions by various modes of transport. Practical value. The proposed methodological approach to calculating emissions from fuel combustion by road, including the assessment of CO2 emissions and the calculation of the carbon emission factor when forming a ring route during the transportation of goods is recommended for use by scientists, specialists and practitioners in the fi eld of green logistics.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-1/076
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/12478
ISSN: 2071-2227
2223-2362
Располагается в коллекциях:Статті каф.АМПР

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
01_2022_Chukurna.pdf1.61 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.