Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/3659
Название: Использование программной среды NI Multisim при подготовке студентов направлений "Электромеханика" и "Электротехника"
Другие названия: Use software multisim ni preparing students directions “Electric Mechanics " and " Electric Technic"
Використання програмного середовища ni mulтisim при підготовці студентів напрямів «Eлектромеханіка» і «Eлектротехніка»
Авторы: Найденко, Е. В.
Маевская, Е. Ю.
Naydenko, E.
Maevskaya, E.
Найденко, О. В.
Маєвська, О. Ю.
Ключевые слова: программа
редактор схем
учебная дисциплина
моделирование
учебный процесс
program
editor of schemes
teaching discipline
modeling
teaching process
програма
редактор схем
навчальна дисципліна
моделювання
навчальний процес
Дата публикации: Мар-2017
Издательство: Odessa National Polytechnic University
Библиографическое описание: Найденко, Е. В. Использование программной среды NI Multisim при подготовке студентов направлений "Электромеханика" и "Электротехника" / Е. В. Найденко, Е. Ю. Маевская // Електротехн. та комп’ютерні системи. - 2017. - № 24 (100). - С. 163-167.
Краткий осмотр (реферат): Рассматривается возможность и целесообразность применения программной сре-ды NI Multisim для сквозной информационной подготовки и выработке необходимых профессиональ-но-информационных компетенций студентов направлений «Электромеханика» и «Электротехника», приводятся примеры использования программной среды NI Multisim в основных учебных курсах.
The article discusses the possibility and feasibility of Multisim circuit simulation environment in educational disciplines of the through informational learning - using the same software in different disci-plines - students directions "Electrical mechanics" and "Electrical techniс". Availability in libraries Multi-sim instrumentation, appearance and performance close to the peers, more than 16,000 electronic compo-nents and assemblies allows you to create complex patterns of electronic devices, and the ability to change parameters of circuit components without stopping the process of modeling, easy to replace, and add new components, a wide a set of analysis tools help develop in students the necessary professional competence and information. The presence in the program of special tools, such as creating the tests, makes an irre-placeable Multisim for use in the learning process, allowing students who start their way in the field of elec-trical engineering and electrical engineering, it is much faster to send the theoretical knowledge into prac-tice. Simulation of electrical circuits in the display device of the university classroom or at home and visuali-zation of the results in the form of waveforms, graphics performance, testimony virtual instruments contrib-utes to a better understanding of the principles of functioning of the actual control circuits and control of production process. Experiments on models complement and extend the actual physical experiments, as they allow to implement emergency modes, unacceptable for the navigation device testing, slow down or speed up the development of electromagnetic processes in electrical devices that helps to more deeply grasp their es-sence.
Розглядається можливість і доцільність застосування програмного середовища NI Multisim для наскрізної інформаційної підготовки і вироблення необхідних професійно-інформаційних компетенцій студентів напрямів «Електромеханіка» і «Електротехніка», наводяться приклади ви-користання програмного середовища NI Multisim в основних навчальних курсах.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://etks.opu.ua/?fetch=articles&with=info&id=880
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/3659
ISSN: 2221-3805
2221-3937
Располагается в коллекциях:Статті каф. ТОЗЕ
Статті каф. ЕМІ
Електротехнічні та комп'ютерні системи №24(100), 2017

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
20-Найденко.pdf595.71 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.