Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/3906
Название: Synthesis of the methods of research of stability of the electric drive “Thyristor voltage converter – induction motor”
Другие названия: Синтез методов исследования устойчивости электропривода «Tиристорный преобразователь напряжения – асинхронный двигатель»
Авторы: Boyko, A.
Бойко, А. А.
Besarab, O.
Бесараб, А. Н.
Semeniuk, V.
Семенюк, В. Ф.
Naydenko, E.
Найденко, Е. В.
Ключевые слова: stability
transfer function
induction motor
thyristor converter
open-loop system
передаточна функція
асинхронний двигун
тиристорний перетворювач
розімкнута система
стійкість
устойчивость
передаточная функция
асинхронный двигатель
тиристорный преобразователь
разомкнутая система
Дата публикации: 2016
Издательство: ЧП "Технолог. центр", Укр. гос. ун-т ж.-д. трансп. – Харьков: [б. и.]
Библиографическое описание: Boyko, A., Besarab, O., Semeniuk, V., Naydenko, E. (2016). Synthesis of the methods of research of stability of the electric drive “Thyristor voltage converter – induction motor”. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3/2 (81), 15-25.
Synthesis of the methods of research of stability of the electric drive “Thyristor voltage converter – induction motor” / A. Boyko, O. Besarab, V. Semeniuk, E. Naydenko // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2016. - N 3/2 (81). - P. 15-25.
Краткий осмотр (реферат): In the open-loop systems of electric drive (ED) «Thyristor voltage converter − induction motor (TVC−IM) on the working section of mechanical characteristics, in some cases, the oscillations of the output values can be recorded. Such unstable modes are considered to be a negative phenomenon, which may limit the use of ED and is subject to detailed study. The transfer function of electromagnetic part of an induction motor was determined, which characterizes the transient function of an electromagnetic torque. It is proved that for different motors the character of the changes in the torque varies, the necessity of selecting specific components of electromagnetic torque was substantiated. Based on the received transfer function, the synthesis of computational−analytical method of the study of the stability of the open-loop system of electric drive of TVC−IM was conducted. The analysis of stability was carried out with different induction motors of one series based on a simplified method by simulations and experiments. The assessment of the impact of different factors on the stability was made, namely: the IM parameters, load torques, the values of the angles of switching valves and initial electromagnetic conditions. It is shown that the study of the ratios of time constants of transient function of electromagnetic torque of IM and electromechanical time constants allows forecasting the possibility of the occurrence of oscillations. The analysis of influence of schematic configurations of pulse-phase systems of control of the TVC on the character of unstable modes was carried out. The results of this work make it possible to qualitatively and quantitatively characterize a mode of oscillations of TVC−IM, while also to determine the area of possible unstable performance, as well as to attempt to eliminate the preconditions to the occurrence of oscillability.
На підставі отриманої передаточної функції електромагнітної частини асинхронного двигуна виконано синтез розрахунково-аналітичного методу дослідження стійкості розімкнутих систем електропривода ТПН-АД. Виконано дослідження стійкості з асинхронними двигунами різної потужності та типовиконання. Показано, що дослідження певних співвідношень електромагнітних та електромеханічних постійних часу електроприводу ТПН-АД, дозволяє прогнозувати можливість виникнення його нестійких режимів роботи
На основании полученной передаточной функции электромагнитной части асинхронного двигателя выполнен синтез расчетно-аналитического метода исследования устойчивости разомкнутых систем электропривода ТПН-АД. Выполнено исследование устойчивости с асинхронными двигателями различной мощности и типоисполнения. Показано, что исследование определенных соотношений электромагнитных и электромеханических постоянных времени электропривода ТПН-АД, позволяет прогно- зировать возможность возникновения его неустойчивых режимов роботы
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): DOI: http://dx.doi.org/10.15587/1729-4061.2016.71496
http://journals.uran.ua/eejet/article/view/71496
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/3906
Располагается в коллекциях:Статті каф. ПТРО
Статті каф. ЕПЕМ
Статті каф. ЕМІ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
B o y k o.pdfSYNTHESIS OF THE METHODS OF RESEARCH OF STABILITY OF THE ELECTRIC DRIVE “THYRISTOR VOLTAGE CONVERTER – INDUCTION MOTOR”488.75 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
71496-158976-1-PB.pdfСИНТЕЗ МЕТОДОВ ИССЛЕДОВАНИЯ УСТОЙЧИВОСТИ ЭЛЕКТРОПРИВОДА «ТИРИСТОРНЫЙ ПРЕОБРАЗОВАТЕЛЬ НАПРЯЖЕНИЯ – АСИНХРОННЫЙ ДВИГАТЕЛЬ»605.18 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
Бойко_англ.doc982.5 kBMicrosoft WordПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.