Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6013
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorOklander, Mykhailo-
dc.contributor.authorOklander, Tatyana-
dc.contributor.authorPedko, Iryna-
dc.contributor.authorYashkina, Oksana-
dc.contributor.authorOklander, Mykhailo-
dc.contributor.authorОкландер, Михаил Анатольевич-
dc.contributor.authorOklander, Tetyana-
dc.contributor.authorОкландер, Татьяна Олеговна-
dc.contributor.authorПедько, Ирина Анатольевна-
dc.contributor.authorЯшкіна, Оксана Іванівна-
dc.contributor.authorЯшкина, Оксана Ивановна-
dc.date.accessioned2017-10-28T18:43:02Z-
dc.date.available2017-10-28T18:43:02Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationDevelopment of the subsystem of forecasting for the system of marketing information management at an industrial enterprise / M. Oklander, T. Oklander, I. Pedko, O. Yashkina // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2017. - № 5/3 (89). - P. 39-51.en
dc.identifier.citationOklander, T. Oklander, I. Pedko, O. M. (2017). YashkinaDevelopment of the subsystem of forecasting for the system of marketing information management at an industrial enterprise. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5/3 (89), 39-51.-
dc.identifier.issn1729-3774-
dc.identifier.uriDOI: 10.15587/1729-4061.2017.111547-
dc.identifier.urihttp://journals.uran.ua/eejet/article/view/111547-
dc.identifier.urihttp://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6013-
dc.description.abstractThe theoretical generalization, which is revealed in the development of conceptual and methodological principles and methodical provisions related to formation and functioning of the forecasting subsystem of the marketing information management system at an industrial enterprise, is presented. The market is a social phenomenon in which the availability of valuable marketing information reduces uncertainty, ensures the promptness of making managerial decisions, makes possible to avoid threats and creates a basis for increase in the efficiency of a production process and competitiveness. Therefore, the control of changes in the marketing environment requires the creation of a marketing information management system at an industrial enterprise, which is based on effective methods of collection and analysis of marketing information. Markets of industrial enterprises make possible to create and test progressive marketing information management systems. There are trends that cause worsening of prospects for economic growth at the current state of the marketing environment of industrial enterprises. Growth of these risks is facilitated by trends of globalization, informatization, social changes. Such an increase in business risks causes an increase of the role of forecasting. The classical concept of a marketing information management is enhanced and system is restructured and the creation of a subsystem of forecasting is improved. The methodological approach to the functioning of forecasting subsystems of marketing information systems of industrial enterprises based on the model of statistical forecasting of sales volume is offered. The proposed procedure to overcome a general lack of forecasting methods is related to the failure to take into account an inaccuracy of observations on which the forecast is based, – it is based on the use of fuzzy mathematical methods. It is shown on its basis how traditional forecasting methods can be successfully upgraded for the case when the initial data are given unclearlyen
dc.description.abstractДосліджено тенденції розвитку промислових ринків та стан наукової думки щодо визначення поняття «система управління маркетинговою інформацією». Встановлено необхідність модернізації класичної концепції побудови системи управління маркетинговою інформацією промислового підприємства. Розроблені класифікація інформації, яка надходить у підсистему прогнозування та типів прогнозів, які можуть бути отримані в підсистемі прогнозування системи управління маркетинговою інформацією промислового підприємстваen
dc.description.abstractИсследованы тенденции развития промышленных рынков и состояние научной мысли относительно определения понятия «система управления маркетинговой информацией». Установлена необходимость модернизации классической концепции построения системы управления маркетинговой информацией промышленного предприятия. Разработаны классификация информации, поступающей в подсистему прогнозирования и типы прогнозов, которые могут быть получены в подсистеме прогнозирования системы управления маркетинго- вой информацией промышленного предприятияen
dc.language.isoen_USen
dc.publisherХарьков: НПП ЧП «Технологический Центр»en
dc.subjectmarketing informationen
dc.subjectmarketing information management systemen
dc.subjecttypes of forecastsen
dc.subjectforecasting methodsen
dc.subjectмаркетингова інформаціяen
dc.subjectметоди прогнозуванняen
dc.subjectтипи прогнозівen
dc.subjectсистема управління маркетинговою інформацієюen
dc.subjectмаркетинговая информацияen
dc.subjectметоды прогнозированияen
dc.subjectтипы прогнозовen
dc.subjectсистема управления маркетинговой информациейen
dc.titleDevelopment of the subsystem of forecasting for the system of marketing information management at an industrial enterpriseen
dc.title.alternativeРозробка підсистеми прогнозування для системи управління маркетинговою інформацією на промисловому підприємстві-
dc.typeArticleen
opu.kafedraКафедра маркетингу-
opu.citation.journalEastern-European Journal of Enterprise Technologiesen
opu.citation.firstpage39en
opu.citation.lastpage51en
opu.citation.issue5/3 ( 89 )en
opu.staff.idoklander@opu.uaen
opu.staff.idt.o.oklander@opu.uaen
opu.staff.idyashkina@opu.uaen
Располагается в коллекциях:Статті каф. маркетингу

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
111547-240031-1-PB.pdf455.73 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.