Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6854
Название: Оцінка ергонімності як ключового індикатору якості інформаційного маркеру бізнес-моделі підприємства
Другие названия: Оценка эргонимности как ключевого индикатора качества информационного маркера бизнес-модели предприятия
Erhonomic evaluation as a key indicator of quality information marker of enterprise business models
Авторы: Фролова, Лариса Володимирівна
Кравченко, Олена Анатоліївна
Фролова, Лариса Владимирова
Кравченко, Елена Анатольевна
Frolova, Larysa
Kravchenko, Olena
Ключевые слова: бізнес-модель
інформаційний маркер
ергономність
лояльність споживача
розвиток підприємства
бизнес-модель
информационный маркер
эргонимность
лояльность потребителя
развитие предприятия
business model
information marker, , customer loyalty, the development of the enterprise
Дата публикации: 2014
Библиографическое описание: Фролова, Л. В. Оцінка ергонімності як ключового індикатору якості інформаційного маркеру бізнес-моделі підприємства / Л. В. Фролова, О. С. Кравченко // Теорет. та прикладні питання економіки. - 2014. - Вип. 1. - С. 288-296. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tppe_2014_1_27
Краткий осмотр (реферат): У статті визначені рівні сили впливу інформаційного маркеру бізнес-моделі при формуванні лояльності споживача до підприємства; запропонований методичний підхід до оцінки ергонімності бізнес-моделі як ключового аспекту інформаційного маркеру бізнес-моделі підприємства та здійснена його апробація на прикладі мереж супермаркетів.
В статье определены уровни силы влияния информационного маркера бизнес-модели при формировании лояльности потребителей к предприятию; предложен методический подход к оценке эргонимности бизнес-модели как ключевого аспекта информационного маркера бизнес-модели предприятия та осуществлена его апробация на примере сетей супермаркетв.
Today's business environment and innovative structural shift in the economy of Ukraine argue that the development of domestic enterprises is not possible without the formation of high-quality business model. Effective, optimized and adapted to the conditions of business business-model is a key factor in the success of the enterprise from the position of most efficient resources use, the effectiveness of the position of the enterprise. To determine the paths and opportunities for further development of the enterprise needs to estimate the current business model of the enterprise. Insufficient justification of issue of the formation of a competitive business model, which is oriented to the value and bringing it to the consumer, actualized the issue of assessing its formational marker. The paper identified four levels of potency marker information business models for the formation of loyalty to the enterprise. Based on the proposed approach to the evaluation of an information marker business model offered the ranking parameters of business model ergonomic of the enterprise by priority for consumer and calculated the coefficient of ergonomic. Supermarket chains were used in order to illustrate the example of testing proposed methods.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tppe_2014_1_27
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6854
Располагается в коллекциях:Статті каф. ПіТ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Tppe_2014_1_27.pdfОцінка ергонімності як ключового індикатору якості інформаційного маркеру бізнес-моделі підприємства1.47 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.