Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6963
Название: Grounds of VVER-1000 fuel cladding life control
Авторы: Pelykh, S. N.
Maksimov, M. V.
Baskakov, V. E.
Ключевые слова: Creep energy theory, Fuel element, Cladding life control, Optimization of fuel, VVER-1000
Creep energy theory
Fuel element
Cladding life control
Optimization of fuel
VVER-1000
Дата публикации: 2013
Издательство: ELSEVIER
Библиографическое описание: Pelykh, S. N., Maksimov, M. V., Baskakov, V.E. (2013). Grounds of VVER-1000 fuel cladding life control. Annals of Nuclear Energy, 58, 188-197.
Pelykh, S. N. Grounds of VVER-1000 fuel cladding life control / S. N. Pelykh, M. V. Maksimov, V. E. Baskakov // Annals of Nuclear Energy. - 2013. - Vol.. 58. - P. 188-197.
Краткий осмотр (реферат): A VVER-1000 fuel element (FE) cladding failure estimation method based on creep energy theory (CET-method) is physically grounded. Using CET-method, the VVER-1000 regime and fuel design parameters that determine cladding failure conditions are found. It is shown that FE cladding rupture life at normal variable loading operation conditions can be controlled by an optimal assignment of coolant temperature regime and fuel assembly (FA) rearrangement algorithm. Using a FA rearrangement efficiency criterion, it is shown that CET-method allows us to create an automized program-technical complex making control of FE cladding durability and optimization of fuel rearrangements in VVER-1000.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6963
Располагается в коллекциях:Статті каф. АТП

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ANE_1_с.pdfСтатья в ANE1.1 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.