Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8777
Название: Інтерактивні методи навчання для подолання пізнавально-психологічних бар'єрів під час формуванні комунікативних компетентностей майбутніх журналістів
Авторы: Лугова, Тетяна Анатоліївна
Панькевич, Олена Олександрівна
Панькевич, Елена Александровна
Pankevych, Olena
Луговая, Татьяна Анатольевна
Luhova, Tetiana
Ключевые слова: інтерактивні методи навчання; пізнавально-психологічні бар’єри; комунікативна компетентність; підготовка майбутніх журналістів; управління зворотнім зв’язком; гейміфікація; командна співпраця
Дата публикации: Сен-2019
Издательство: Астропринт
Библиографическое описание: Лугова, Т. А. Інтерактивні методи навчання для подолання пізнавально-психологічних бар'єрів під час формування комунікативних компетентностей майбутніх журналістів / Т. А. Лугова, О. О. Панькевич // Інформ. освіта та проф.-комунік. технології ХХІ ст. : ХІІ Міжнарод. наук.-практ. конф., м. Одеса, 11-13 верес. 2018 р. - Одеса, 2019. - С. 273-288.
Краткий осмотр (реферат): У статтi обґрунтовано доцільність застосування інтерактивних методів навчання для подолання пізнавально-психологічних бар’єрів під час формування комунікативних компетентностей майбутніх журналістів. Зауважено, що однією зі складових комунікативної компетентності є уміння усвідомлювати і долати комунікативні бар’єри. Відповідно до концепції Л.Б. Орбан-Лембрик та теорії З. Фрейда розкрито сутність поняття «пізнавально-психологічні бар’єри», а також уточнено ситуації їхнього виникнення. Доведено, що балансування ефектів пізнавально-психологічних бар’єрів можливе при впровадженні у навчальний процес різних методів управління зворотнім зв’язком (соціальним, інформаційним, афективним) та інформаційно-аналітичної роботи. У такий спосіб має створюватись навчальне середовище з реактивною та множинною або діалоговою взаємодією, яка оснащена різними інструментами реагування: вербальними, візуально-емоційними, статистичними, віртуально-матеріальними тощо. Наголошено на важливій ролі категорії «досвід» в процесі опанування необхідними комунікативними навичками та вміннями подолати пізнавально-психологічні бар’єри. Запропоновано визначення терміну «інтерактивний метод навчання» як активної та рівноправної взаємодії викладача зі здобувачами вищої освіти, спрямованої на виховання і навчання під час гри, а також програвання різних соціальних ролей з метою збагачення індивідуального та суспільного досвіду. Показано вектори використання інтерактивних методів у навчанні: переваги та наміри подальшого використання. На прикладі викладання дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» обґрунтовано доцільність застосування викладачем ЗВО інтерактивних методів навчання для подолання пізнавально-психологічних бар’єрів. Наведено приклади використання інтерактивних методів, зокрема в ділових іграх, під час викладання дисципліни. Аргументовано тезу, що використання саме інтерактивних методів навчання є найефективнішим методом реалізації комунікативного підходу в навчанні.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8777
ISSN: 978-966-927-534-9
Располагается в коллекциях:Статті каф. ІДМК

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Luhova Pankevich,273-288.pdf2.33 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.