Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8888
Название: Information model of distance learning system in terms of data communication in heterogeneous Internet networks
Другие названия: Інформаційна модель дистанційної системи навчання в умовах передачі даних в гетерогенних мережах Інтернет
Авторы: Krissilov, V.
Крісілов, В.А.
Ngoc Vu Huy
Хіу, Нгок Ву
Zinovatna, S.
Зіноватна, С.Л.
Ключевые слова: information technology
distance learning
learning course
model
інформаційна технологія
дистанційне навчання
навчальний курс
модель
Дата публикации: 2018
Издательство: ОНПУ
Библиографическое описание: Krissilov, V., Ngoc Vu Huy, Zinovatna, S. (2018). Information model of distance learning system in terms of data communication in heterogeneous Internet networks. Odes`kyi Polytechnichnyi Universytet, Pratsi, 1 (54), 62-68.
Krissilov, V. Information model of distance learning system in terms of data communication in heterogeneous Internet networks / V. Krissilov, Ngoc Vu Huy, S. Zinovatna // Пр. Одес. політехн. ун-ту. – 2018. – Вип. 1 (54). – C. 62–68.
Краткий осмотр (реферат): Due to current popularity of distance learning and significant differences in software and hardware data transmission means, the actual problem is the variability of training information provided to a student. The aim is ensuring specified learning objectives by adapting types and formats of the course components in accordance with the characteristics of the transmitting system in the current interaction session between an educational institution and a student.The information model of distance learning system, which describes interaction between the educational institution and the student taking into account the state of technical means of transmitting and/or receiving contents of a learning course, was proposed. Frame-based domain model as the structure of a learning course was further developed by introducing additional slots.The described models allow introducing formal specification rules for transmitted information, controlling time and quality of transmission by regulating the amount and format of information to be transmitted, with the achievement of the set learning objectives.
Через популярність дистанційного навчання в даний час та істотні відмінності програмно-апаратних засобів передачі даних актуальною задачею є варіативність навчальної інформації, що надається студенту. Метою є забезпечення заданих навчальних цілей за рахунок адаптації форматів і типів складових курсу у відповідності з характеристиками передавальної системи в поточному сеансі взаємодії навчального закладу і студента. Запропонована інформаційна модель дистанційної системи навчання, яка описує взаємодію навчального закладу і студента з урахуванням стану технічних засобів передачі та/або прийому вмісту навчального курсу. Отримала подальший розвиток фреймова модель предметної області як структури навчального курсу за рахунок введення додаткових слотів. Описані моделі дозволяють ввести формальні правила специфікації переданої інформації, керуючи часом і якістю передач і за рахунок регулювання обсягу та формату переданої інформації, з досягненням поставлених навчальних цілей.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8888
Располагается в коллекциях:Статті каф. ІПЗ
Праці Одеського політехнічного університету, №1(54), 2018

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
1529310234.pdf421.19 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.