Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/9609
Название: Планування цінової політики та механізму ціноутворення у сфері ресторанного бізнесу в Україн
Другие названия: PLANNING PRICE POLICY AND MECHANISM OF PRICING IN THE SPHERE OF RESTAURANT BUSINESS OF UKRAINE
Авторы: Живець, Алла Миколаївна
Шепель, Тетяна Володимирівна
Шепель, Татьяна Владимировна
Shepel, Tetiana
Живец, Алла Михайловна
Zhyvets, Alla
Ключевые слова: планування цінової політики, цінова політика, ціна, механізм ціноутворення, калькуляційний метод, торгова націнка
Дата публикации: 2019
Издательство: ДВНЗ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"
Библиографическое описание: Шепель, Т. В. Планування цінової політики та механізму ціноутворення у сфері ресторанного бізнесу в Україні / Т. В. Шепель, А. М. Живець // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – Вип. 2 (19). – С. 94–98.
Краткий осмотр (реферат): Активна інтеграція України до сучасних економічних структур вимагає значних трансформаційних процесів. Для успішного розвитку галузі ресторанного господарства державою повинна чітко проводитися ефективна цінова політика, адже це найважливіший механізм, що забезпечує економічний розвиток підприємства. Він суттєво впливає на обсяги господарської діяльності закладу, формує його імідж у споживачів та рівень фінансового стану. Сьогодні в Україні, яка має значний рекреаційний потенціал для розвитку туристичної галузі, формування ресторанного господарства потребує досконалого вивчення. Планування цін на страви та кулінарні вироби в закладах харчування є одним із важливих напрямів діяльності ресторану, що визначає ефективність його функціонування на ринку послуг гостинності, адже для успішного функціонування ресторанного закладу велике значення мають такі невід'ємні складники, як якість страв, меню, місцеположення закладу, рівень обслуговування, ціна, атмосфера тощо. The active integration of Ukraine to modern and economic structures requires significant transformation processes. In order to successfully develop the restaurant industry, the state must clearly implement an effective pricing policy. It is the most important mechanism, which provides many priorities of economic development of the enterprise. It significantly affects the volume of business of a trading company, shapes its image among consumers and the level of financial condition. In addition, the pricing policy of a trading company is a powerful tool for its competition in the consumer market. In a market economy, the commercial success of any business depends on the right strategy and pricing tactics for goods and services. In recent years in Ukraine, which has a significant recreational potential, the development of the restaurant industry, as a highly profitable sector of the economy and an important means of cultural development of citizens, needs to be thoroughly studied. The formation of food and dining prices in food establishments is one of the important directions of the restaurant management's activity, which determines the effectiveness of its functioning in the hospitality market. The solution of this problem must be carried out comprehensively, taking into account many factors. Today, the restaurant industry is rapidly developing. In order to resist the market and maintain the existing position, it is necessary to look for new ways to improve the financial and economic situation. There is a constant need to find new ways to improve the process of servicing consumers of restaurant enterprises for the successful existence in the market of restaurant services and increase profits. After all, the components of the success of a restaurant are – quality of dishes, menu, level of service, price, atmosphere, location of the institution, etc. It is thanks to the above factors that it is possible to keep the consumer. After all, the guest of the restaurant is the main subject of the formation of the financial condition of the institution. Under these conditions, today the most effective factor is the effectiveness of the functioning of domestic restaurant enterprises competition strategy and pricing policy, which is the most important mechanism that provides many priorities of economic development of the enterprise. Understanding the mechanism of the influence of these factors on the value of the price and observance of the basic principles during the pricing process will allow the restaurants of the restaurant industry to function successfully in a competitive environment
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/9609
ISSN: 2518-1971
Располагается в коллекциях:Статті ІДЗО

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
19_2019.pdf6.67 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.