eONPUIR

Intersection duties ship-owner and marine agent regarding to the principal

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Yarmolovych, Daria
dc.contributor.author Ярмолович, Дар`я Юріївна
dc.date.accessioned 2020-02-11T21:47:14Z
dc.date.available 2020-02-11T21:47:14Z
dc.date.issued 2019-02-11
dc.identifier.citation Iarmolovych, D. Yu. (2019). Intersection duties ship-owner and marine agent regarding to the principal. Economic journal Odesa polytechnic university, N 1 (7), p. 79–84. en
dc.identifier.citation Iarmolovych, D. Yu. Intersection duties ship-owner and marine agent regarding to the principal / D. Yu. Iarmolovych // Economic journal Odesa polytechnic university = Економ. журн. Одес. політехн. ун-ту. – 2019. – N 1 (7). – P. 79–84. en
dc.identifier.issn 2521-6384
dc.identifier.uri https://economics.opu.ua/ejopu/2019/No1/79.pdf
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10278
dc.identifier.uri 10.5281/zenodo.3521770
dc.description.abstract In the world, the activities of maritime agencies are regulated by national legislation, as well as the norms and documents that are developed by international trade, transport, agency associations and federations. The article is devoted to a substantive review of the work of maritime agent companies in the context of their responsibilities with respect to the direct principal, which in part may conflict with a number of duties of the ship-owner. With the arrival of the vessel in the port, the agent has to act on behalf of and at the expense of the ship-owner to interact with the state control bodies acting in the port, which perform national functions: port master, dispatcher, other port services and authorities, border guards, customs, sanitary, quarantine services, internal affairs bodies. en
dc.description.abstract У світі діяльність морських агентств регулюється національним законодавством, а також нормами і документами, які розробляються міжнародними торговими, транспортними, агентськими асоціаціями та федераціями. Стаття присвячена предметного розгляду роботи морських агентськими компаній в розрізі їх обов’язків по відношенню до безпосереднього принципалу, які частково можуть конфліктувати з рядом обов’язків судновласника. Розглянуто варіанти класифікації даних обов’язків обох зацікавлених сторін.З приходом судна в порт агентові доводиться від імені і за рахунок судновласника вступати у взаємини з діючими в порту державними контролюючими органами, які виконують загальнодержавні функції: капітан порту, головна диспетчерська, інші портові служби і владні органи, прикордонники, митниця, санітарно-карантинні служби, органи внутрішніх справ. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Одеський національний політехнічний університет en
dc.subject marine agency en
dc.subject seaport activity en
dc.subject merchant shipping en
dc.subject factor assessments en
dc.subject maritime agent contractors en
dc.subject company efficiency en
dc.subject морське агентування en
dc.subject діяльність морських портів en
dc.subject торгове судноплавство en
dc.subject чинникі оцінки en
dc.subject контрагенти морського агента en
dc.subject ефективності діяльності компанії en
dc.title Intersection duties ship-owner and marine agent regarding to the principal en
dc.title.alternative Перетин обов’язків судновласника і морського агента щодо принципала en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра адміністративного менеджменту та проблем ринку uk
opu.citation.journal Економічний журнал Одеського політехнічного університету en
opu.citation.firstpage 79 en
opu.citation.lastpage 84 en
opu.citation.issue 1(7) en
opu.staff.id yarmolovych.d.yu@opu.ua


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию