Аннотация:
Проектна діяльність іноді стикається із проблемами, які не можуть бути розв’язані за допомогою існуючих
методів та моделей, що використовуються в управлінні проектами та програмами. Це, в першу чергу, відноситься до
управління зацікавленими сторонами будівельних проектів. Особливість спеціальних будівельних вантажів (важка
дорожня техніка; великогабаритні конструкції і устаткування; труби; негабаритні ємності; складні елементи
архітектурних композицій і т.д.) полягає в тому, що за своїми технічно характеристиками вони не завжди можуть
перевозитися по дорогах загального користування звичайним транспортом. При реалізації подібних «транспортних»
підпроектів у деяких випадках необхідно перекривати шляхи, піднімати лінії електропередач або, навіть, змінювати
ландшафт. Все це вимагає створення і розвитку принципово нових підходів до управління зацікавленими та
незацікавленими сторонами проектів, учасники яких схильні до взаємно-антагоністичним рішень і дій. Тому створення і
впровадження ефективної системи підтримки прийняття оптимальних проектних рішень в процесі управління проектами
та програмами в будівельній галузі, в яких спостерігається конфлікт інтересів між окремими зацікавленими та
незацікавленими сторонами, є вельми актуальним. Проаналізовано проблеми управління зацікавленими сторонами проектів
будівництва при наявності в операцій поставки спеціальних ресурсів. Розроблені основи планування процесів управління
зацікавленими або незацікавленими сторонами в проектах будівництва. Розроблені методи попередження і компенсації
протидії невизначеності в процесах управління зацікавленими сторонами проектів будівництва. Створено систему
підтримки прийняття рішень у проактивному управлінні будівництвом «SOLINTR». Виконано практичні випробування
системи «SOLINTR» на підприємстві, яке спеціалізується на перевезенні великогабаритних вантажів, з позитивним
технічним ефектом. Підтверджено можливість ефективного використання нових проектно-орієнтованих методів і
моделей для успішного проактивного управління процесом будівництва з використанням операцій транспортування
спеціальних вантажів в умовах внутрішнього протиріччя між групами людей з числа виконавців проекту.