У роботі розглянуто чинники, що формують вітчизняний
ринок харчових продуктів. Встановлено, що традиційно попит
був зосереджений на тих продуктах харчування, які необхідні
для забезпечення фізіологічних потреб. Соціальна
диференціація, зміни чисельності населення, соціальнодемографічний склад, демографічні зрушення є вагомими
чинниками формування попиту. Хоча на попит як і раніше
впливає дохід, але все більшої ролі відіграють особистісні
фактори споживачів - поведінка, вимоги до якісних, корисних
та безпечних продуктів тощо. Змінюваний спосіб життя,
дотримання здорового способу життя та багато інших факторів
зумовлюють появу та розширення на ринку асортименту
корисних продуктів харчування. Зрушення у пропозиції
зумовлюють ціни та наявність факторів виробництва,
технології, очікування та кількість продавців, природні явища
тощо.
The paper considers the factors shaping the domestic food
market. It was found that traditionally the demand was focused on
those foods that are necessary to meet physiological needs. Social
differentiation, population changes, socio-demographic
composition, demographic shifts are significant factors in the
formation of demand. Although the demand is still influenced by
income, but an increasing role is played by personal factors of
consumers-behavior, requirements for quality, useful and safe
products, and the like. Changing lifestyle, adherence to a healthy
lifestyle and many other factors determine the emergence and
expansion of the market range of healthy foods. Shifts in supply
determine prices and the availability of factors of production,
technology, expectations, the number of sellers, natural phenomena
and the like.