Йдеться про спільну культурно‐просвітницьку та науково‐практичну діяльність ВНЗ і наукової
бібліотеки – технологію партнерства, яка орієнтована на діалог систем навчання та
практичного застосування знань,що покликаний вдосконалювати підготовку фахівців
документно‐інфомаційної сфери діяльності, формувати комунікативну культуру, культуру е‐
комунікації; проаналізовано співвідношення понять «медіаграмотність», «інформаційна освіта»,
«медіаосвіта»
Речь идет о совместной культурно-просветительской и научно‐практической деятельности вуза и научной библиотеки – технологии партнёрства, ориентованной на диалог системы обучения и
практического применения знаний, призванного совершенствовать подготовку специалистов
документно‐инфомационной сферы деятельности, формировать коммуникативную культуру,
культуру е‐коммуникации; проанализировано соотношение понятий «медиаграмотность»,
«информационное образование», «медиаобразование»
The main topic of the article is cooperation in cultural and educational activities, scientific and practical
work between the higher educational institutions and the scientific libraries. The technology of cooperation
must be applied as a dialogue between the education system and the practical use of the acquired
knowledge. The dialogue will be able to improve the training of the paper‐information sphere specialists, to
mould communicative culture, e‐communication culture. The article gives the analysis of the conception
correlation of media literacy, media education and information education.