Статтю присвячено проблемі становлення та позиціонування на міжнародній арені регіонального формату «Асоційоване тріо». Особливу увагу приділено питанням ролі громадянського суспільства у формуванні альянсу України, Грузії та Молдови, оскільки це дає уявлення щодо потенційних можливостей впливу громадянського суспільства на визначення та коригування стратегічних напрямів зовнішньої політики держави. Авторами проаналізовано документи, що визначають мету, сфери дії та механізми співпраці трьох держав: «Меморандум про взаєморозуміння між міністерством закордонних справ Грузії, міністерством закордонних справ і європейської інтеграції республіки Молдова і міністерством закордонних справ України щодо започаткування посиленого співробітництва з європейської інтеграції – «Асоційованого тріо» та «Декларацію Батумського саміту», схвалену главами держав Асоційованого тріо – Грузії, Республіки Молдова та України (19 липня 2021). Проведений аналіз
дозволяє зробити висновок, що учасниками нового формату не вироблено спільних «інструментів» у досягненні кінцевої мети «Асоційованого тріо» – отримання членства в Європейському Союзі.
Розкрито позиції міжнародних «акторів» у «ланцюжку» ЄС – «Східне партнерство» – «Асоційоване тріо». Зокрема, виділено чинники, що визначають сприйняття ініціативи «Східне партнерство» як Європейським Союзом, так і партнерами по «Асоційованому тріо». Акцентовано на тому, що намагання Брюсселю зберегти формат «Східного партнерства» формує його стримані підходи до появи тристоронньої коаліції. Стисло охарактеризовано підсумкові документи Шостого Саміту «Східного партнерства», який відбувся 15 грудня 2021 р. (у положеннях, що стосуються досліджуваної теми). Зроблено висновки щодо проблем та перспектив тристороннього формату України, Грузії та Молдови «Асоційоване тріо».
Статья посвящена проблеме становления и позиционирования на международной арене регионального формата «Ассоциированное трио». Особое внимание уделено вопросам роли гражданского общества в формировании альянса Украины, Грузии и Молдовы, поскольку это дает представление о потенциальных возможностях влияния гражданского общества на определение и корректировку стратегических направлений внешней политики государства. Авторами проанализированы документы, определяющие цели, сферы действия и механизмы сотрудничества трех государств: «Меморандум о взаимопонимании между министерством иностранных дел Грузии, министерством иностранных дел и европейской интеграции республики Молдова и министерством иностранных дел Украины по созданию усиленного сотрудничества по европейской интеграции – «Ассоциация » и «Декларацию Батумского саммита», одобренную главами государств Ассоциированного трио – Грузии, Республики Молдова и Украины (19 июля 2021 г.). Проведен анализ
позволяет заключить, что участниками нового формата не произведено совместных «инструментов» в достижении конечной цели «Ассоциированного трио» – получения членства в Европейском Союзе.
Раскрыты позиции международных «актеров» в «цепочке» ЕС – «Восточное партнерство» – «Ассоциированное трио». В частности, выделены факторы, определяющие восприятие инициативы "Восточное партнерство" как Европейским Союзом, так и партнерами по "Ассоциированному трио". Акцентировано на том, что попытки Брюсселя сохранить формат «Восточного партнерства» формируют его сдержанные подходы к появлению трехсторонней коалиции. Кратко охарактеризованы итоговые документы Шестого Саммита «Восточного партнерства», состоявшегося 15 декабря 2021 г. (в положениях, касающихся изучаемой темы). Сделаны выводы о проблемах и перспективах трехстороннего формата Украины, Грузии и Молдовы «Ассоциированное трио».
The article is devoted to the problem of formation and positioning in the international arena of the regional format "Associated Trio". Particular attention is paid to the role of civil society in the formation of the alliance of Ukraine, Georgia and Moldova, as this gives insight into the potential possibilities of civil society's influence on defining and adjusting the strategic directions of the state's foreign policy. The authors analyzed documents defining the purpose, spheres of action and mechanisms of cooperation between the three states: "Memorandum of Understanding between the Ministry of Foreign Affairs of Georgia, the Ministry of Foreign Affairs and European Integration of the Republic of Moldova and the Ministry of Foreign Affairs of Ukraine regarding the initiation of enhanced cooperation on European integration - "Associated Trio " and the "Declaration of the Batumi Summit", approved by the heads of states of the Associated Trio - Georgia, the Republic of Moldova and Ukraine (July 19, 2021). Conducted analysis
allows us to conclude that the participants of the new format have not developed joint "tools" in achieving the ultimate goal of the "Associated Trio" - obtaining membership in the European Union.
The positions of international "actors" in the "chain" of the EU - "Eastern Partnership" - "Associated Trio" are revealed. In particular, the factors that determine the perception of the "Eastern Partnership" initiative by both the European Union and the partners of the "Associated Trio" are highlighted. It is emphasized that the efforts of Brussels to preserve the format of the "Eastern Partnership" form its restrained approaches to the emergence of a tripartite coalition. The final documents of the Sixth Eastern Partnership Summit, which took place on December 15, 2021, are briefly described (in provisions relating to the topic under study). Conclusions were made regarding the problems and prospects of the tripartite format of Ukraine, Georgia and Moldova "Associated Trio".