Робота присвячена питанню визначення найкращого логістичного маршруту під час розв’язання оперативних задач транспортної логістики в умовах військового стану командою волонтерів. В роботі проводиться огляд багатокритеріальних методів прийняття рішень, які використовуються для розв’язання оперативних задач транспортної логістики. На вибір найкращого маршруту для перевезення пасажирів або вантажу впливають зміни стану зовнішнього середовища, яке динамічно змінюється під час військових дій. Для оперативної оцінки стану зовнішнього середовища долучаються всі члени команди волонтерів, які володіють актуальною інформацією щодо станів маршрутів. Дана інформація передається координатору команди волонтерів, який і приймає рішення щодо вибору логістичного маршруту. В умовах військового стану можуть динамічно змінюватись як кількість логістичних маршрутів, так і стан маршрутів. Таким чином, методи, які застосовуються координатором волонтерів для підтримки прийняття рішення мають бути стійкими до зміни кількості можливих логістичних маршрутів та їх зміни. Вони також повинні мати невелику обчислювальну складність та підтримувати групове прийняття рішень. В роботі проводилось порівняння методів AHP (Analytic Hierarchy Process) та mSmart на основі таких факторів як: адекватність до змін альтернатив або критеріїв; гнучкість у процесі прийняття рішень; обчислювальна складність; адекватність підтримки групового прийняття рішень; кількість альтернативних маршрутів та критеріїв. Було розглянуто задачу вибору найкращого з можливих маршрутів з Одеси до Херсону. Результати показали, що обидва метода підходять для розв’язання задачі вибору найкращого маршруту, але метод mSmart виявився кращим за оцінкою розглянутих в роботі факторів.
The article is devoted to the issue of determining the best logistics route when solving operational problems of
transport logistics under martial law by a team of volunteers. The article reviews multi-criteria decision-
making methods used to solve operational problems of transport logistics. The choice of the best route for
transporting passengers or cargo is affected by changes in the state of the external environment, which
dynamically changes during military operations. All members of the volunteer team, who have up-to-date
information on the conditions of the routes, are involved in the rapid assessment of the state of the external
environment. This information is transferred to the coordinator of the volunteer team, who makes a decision
on the choice of the logistics route. In the conditions of martial law, both the number of logistics routes and
the state of the routes can change dynamically. Thus, the methods used by the volunteer coordinator to
support decision-making should be robust to changes in the number of possible logistical routes and their
changes. And also have a small computational complexity and support group decision making. The article
compared AHP (Analytic Hierarchy) and mSmart methods based on such factors as: adequacy to changes in
alternatives or criteria; flexibility in the decision-making process; computational complexity; adequacy of
group decision-making support; number of alternative routes and criteria. The task of choosing the best
possible route from Odesa to Kherson was considered. The results showed that both methods are suitable for
solving the problem of choosing the best route, but the mSmart method turned out to be better in terms of the
factors considered in the work.