Розроблено програмний додаток, спрямований на роботу із стандартами кібербезпеки та файлами XML-формату . Мета розробки цього програмного додатку полягає у спрощенні процесу роботи зі стандартами кібербезпеки у форматі XML. Додаток буде мати інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, що дозволить користувачам зручно створювати, редагувати та переглядати XML-файли, пов’язані із кібербезпекою. Міжнародна організація зі стандартизації ISO займається розробкою та публікацією стандартів, що включають рекомендації та передові практики для забезпечення кібербезпеки. Ці стандарти відображають світові норми та найкращі практики у сфері кібербезпеки і широко використовуються в бізнесі та інших секторах з метою забезпечення безпеки в Інтернеті. Основними задачами такого програмного продукту є забезпечення комфортної та зручної взаємодії користувача із вмістом стандартів кібербезпеки, створення платформи для пошуку необхідних користувачеві визначень в стандарті та взаємодії із текстом, як а також забезпечення можливості формування за визначеною схемою XML-файлів на основі існуючих файлів стандартів кібербезпеки у PDF форматі . XML є розповсюдженим форматом для зберігання та передачі даних та найчастіше використовується для зберігання технічної документації, тому у контексті зберігання стандартів цей формат є доволі перспективним і відкриває більше різнопланових можливостей для взаємодії з ними. У роботі було проведено аналіз предметної області та сучасних існуючих аналогів – у результаті аналізу виявлено, що усі аналоги не забезпечують виконання необхідних задач, а також було розроблено перелік тегів та атрибутів для внутрішньої структуризації XML-файлів стандартів кібербезпеки. Результати даної роботи можуть бути використані під час навчального процесу з метою швидкого доступу як для викладачів, так і для студентів, до потрібних стандартів і визначень, а також порівняння визначень термінів з різних стандартів. Практична цінність цього програмного продукту полягає в можливості активного використання його всіма учасниками навчального процесу, а також зацікавленими особами.
The work developed a software application aimed at working with cyber security standards and XML
format files. The goal of this software application is to simplify the process of working with cybersecurity
standards in XML format. The application will have an intuitive interface that will allow users to
conveniently create, edit and view XML files related to cyber security. The International Organization for
Standardization (ISO) develops and publishes standards that include recommendations and best practices
for cybersecurity. These standards reflect global norms and best practices in the field of cyber security and
are widely used in business and other sectors to ensure safety on the Internet. The main tasks of such a
software product are to ensure comfortable and convenient interaction of the user with the content of cyber
security standards, to create a platform for searching for the definitions required by the user in the standard
and to interact with the text, as well as to provide the possibility of forming XML files according to a
defined scheme based on existing files of cyber security standards in PDF format XML is a widespread
format for storing and transmitting data and is most often used for storing technical documentation,
therefore, in the context of storing standards, this format is quite promising and opens up more versatile
opportunities for interaction with them. In the work, an analysis of the subject area and modern existing
analogues was carried out - as a result of the analysis, it was found that all analogues do not provide the
necessary tasks, and a list of tags and attributes was developed for the internal structuring of XML files of
cyber security standards. The results of this work can be used during the educational process for the purpose
of quick access for both teachers and students to the necessary standards and definitions, as well as
comparison of definitions of terms from different standards. The practical value of this software product
lies in the possibility of its active use by all participants of the educational process, as well as interested
persons.