Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Громко Т. В![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-02-14T08:36:08Z | |
dc.date.available | 2025-02-14T08:36:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14952 | |
dc.description.abstract | У статті окреслено актуальність вивчення латинської мови як основи для розуміння сучасних європейських мов. З опертям на дослідження вчених, які висвітлюють значення латинської мови у формуванні граматичних систем мов, зауважено, що структурованість граматики латинської мови полегшує вивчення іноземних мов, розвиває аналітичне мислення й критичний підхід до гуманітарних наук. Проаналізовано запропоновані підручники та навчально-методичні матеріали з латинської мови для ЗВО України, а також переклади класичних європейських посібників, зокрема «Lingua Latina per se Illustrata» Ханса Орберга. Представлено формальний виклад основних аспектів дослідження, зокрема таблиці й схеми, які наочно порівнюють латину як жорстко структуровану граматичну систему з її адаптацією до інших мов та впливом на них в умовах реальної комунікації. Особливу увагу приділено методиці навчання латини, яка повинна включати комунікативний підхід та порівняльно-історичний аналіз, що показує взаємозв’язки між латиною та сучасними мовами, підкріплюючи процес навчання використанням автентичних текстів. Окремий розділ присвячено сучасним онлайн-платформам та ресурсам (зокрема, Duolingo, Memrise, Perseus Digital Library, Lingua Latina per se Illustrata та The Latin Library), які сприяють вивченню латини та забезпечують інтерактивний формат навчання й доступ до класичних текстів. Практичні завдання з перекладу та аналізу текстів підтримують інтелектуальний розвиток студентів й допомагають краще засвоїти матеріал. Зауважено, що вивчення латинської мови формує критичне мислення та навички структурованого аналізу, важливі для сучасних філологів – перекладачів та літературознавців. Підкреслено, що латина слугує основою для розвитку лінгвістичних компетенцій, розуміння культурної спадщини та здатності до порівняльних досліджень мов, що підвищує загальну фахову підготовку студентів | en |
dc.language.iso | uk | en |
dc.publisher | Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного універсистету імені Івана Франка. | en |
dc.subject | Ключові слова: латинська мова, європейська освіта, мовні системи, філологія, культурна спадщина, порівняльний аналіз, онлайн-ресурси. | en |
dc.title | Латина як інструмент для розвитку лінгвістичного мислення: сучасна методика викладання. | en |
dc.type | Article | en |
opu.citation.firstpage | 16 | en |
opu.citation.lastpage | 23 | en |
opu.staff.id | hromko.t.v@op.edu.ua | en |