Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Pelykh, S. N. | |
dc.contributor.author | Пелых, C. Н. | |
dc.contributor.author | Пелих, C. M. | |
dc.date.accessioned | 2018-01-09T10:46:33Z | |
dc.date.available | 2018-01-09T10:46:33Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Pelykh, S. N. (2012). A model of fuel rearrangement optimization for a VVER-1000 cycling unit considering reac- tor power growth up to 110 %. Odes’kyi Politechnichnyi Universytet, Pratsi, 1 (38), 112-117. | en |
dc.identifier.citation | Pelykh, S. N. A model of fuel rearrangement optimization for a VVER-1000 cycling unit considering reac- tor power growth up to 110 %. / S. N. Pelykh // Пр. Одес. політехн. ун-ту. - Одеса, 2012. - Вип. 1 (38). - P. 112-117. | en |
dc.identifier.issn | 2076-2429 | |
dc.identifier.issn | 2223-3814 | |
dc.identifier.uri | http://pratsi.opu.ua/app/webroot/articles/1346755290.pdf | |
dc.identifier.uri | http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6724 | |
dc.description.abstract | Considering both fuel cladding durability and fuel burn-up, as well as reactor power growth up to 110 , a model of fuel rearrangement optimization for a VVER-1000 cycling unit, fit for any regime of normal reactor operation, has been worked out. The main stages of fuel rearrangement optimization on the basis of robust modeling have been considered. Using the proposed fuel rearrangement efficiency criterion, the fuel rear- rangement optimization problem has been solved for a simple test example of rearrangements. | en |
dc.description.abstract | Рассматривая долговечность оболочек твэлов и вы - горание топлива , а также повышение мощности реактора до 110 , разработана модель оптимизации перестановок топлива маневренного блока с ВВЭР -1000, пригодная для любого режима нормальной экс - плуатации . Рассматриваются основные этапы оптимизации перестановок на основе робастного модели - рования . Путем использования предложенного критерия эффективности перестановок проблему оптими - зации перестановок топлива решено на простом тестовом примере . | en |
dc.description.abstract | Розглядаючи довговічність оболонок твелiв i вигорання палива , а також підвищення потужності реактора до 110 , розроблено модель оптимізації перестановок палива маневрувального блока з ВВЕР -1000, яка придатна для будь-якого режиму норма - льної експлуатації . Розглянуто основні етапи оптимізації перестановок на основі робастного моделюван - ня . Шляхом застосування запропонованого критерію ефективності перестановок проблему оптимізації перестановок палива розв'язано на простому тестовому прикладі . | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Odessa Polytechnic University | en |
dc.subject | cladding | en |
dc.subject | fuel rearrangement optimization | en |
dc.subject | VVER-1000 | en |
dc.subject | оболочка | en |
dc.subject | оптимизация перестановок топлива | en |
dc.subject | ВВЭР -1000 | en |
dc.subject | оболонка | en |
dc.subject | оптимізація перестановок палива | en |
dc.subject | ВВЕР -1000 | en |
dc.title | A model of fuel rearrangement optimization for a VVER-1000 cycling unit considering reac- tor power growth up to 110 % | en |
dc.title.alternative | Модель оптимизации перестановок топлива маневренного блока с ВВЭР -1000 с учетом повышения мощности реактора до 110 % | en |
dc.title.alternative | Модель оптимізації переставлень палива маневрувального блока з ВВЕР -1000 із врахуванням підвищення потужності реактора до 110% | en |
dc.type | Article | en |
opu.citation.journal | Odes’kyi Politechnichnyi Universytet. Pratsi | en |
opu.citation.firstpage | 112 | en |
opu.citation.lastpage | 117 | en |
opu.citation.issue | 1(38) | en |