У статті розглянута хронологія становлення дисципліни «Поведінка споживача».
Виділено дві парадигми сучасного розвитку поведінкових теорій. Показно, що позитивізм
грунтується на використанні кількісних методів для вивчення поведінки споживачів, а
постмодернізм на використанні якісних методів. Проаналізовано склад культурного
чинника поведінки споживача на ринку. Доведено, що високий рівень конкуренції
обумовлює складність задоволення попиту. Підкреслюється, що маркетинг повинен
відстежувати зміни в культурному житті суспільства, з метою пропозиції нових
товарів для задоволення нових потреб. Акцентована увага впливу культури не лише на
матеріальні предмети і соціальні явища, але і на індивідуальну поведінку людини.
Наведено класифікацію культури за трьома ознаками. Виділено види та форми прояву
культури. Показано особливості і, сформовані типи субкультур. Ідентифіковано сучасні
зміни культурних чинників поведінки споживачів. Підкреслена необхідність посилення
індивідуального підходу до споживача.
В статье рассмотрена хронология становления дисциплины «Поведение
потребителя». Выделены две парадигмы современного развития поведенческих теорий.
Показной, что позитивизм основывается на использовании количественных методов для
изучения поведения потребителей, а постмодернизм на использовании качественных
методов. Проанализирован состав культурного фактора поведения потребителя на
рынке. Доказано, что высокий уровень конкуренции усложняет удовлетворение спроса.
Подчеркивается, что маркетинг должен отслеживать изменения в культурной жизни
общества, с целью предложения новых товаров для удовлетворения новых потребностей.
Акцентировано внимание на влиянии культуры не только на материальные предметы и
социальные явления, но и на индивидуальное поведение человека. Приведена
классификация культуры по трем признакам. Выделены виды и формы проявления
культуры. Показаны особенности и сложившиеся типы субкультур. Идентифицированы
современные изменения культурных факторов поведения потребителей. Подчеркнута
необходимость усиления индивидуального подхода к потребителю.
In article rassmotrena Timeline stanovlenyya discipline "Behavior the consumer."
Vыdelenы äâå paradigm sovremennoho povedencheskyh development theories. Pokaznoy, that
pozytyvyzm osnovыvaetsya on Use of quantitative methods for izucheniia behavior of consumers
and postmodernyzm on Use of kachestvennыh methods for izucheniia behavior of consumers.
Proanalyzyrovan composition factor of cultural behavior at the consumer market. Proved, that
the high level of competition slozhna demand satisfaction. Podcherkyvaetsya, that marketing
dolzhen otslezhyvat kulturnoy changes to the life of society, with a view to proposals of new
goods for the satisfaction of new needs. Effect of culture Aktsentyrovano attention not only on
the subject of materyalnыe and sotsyalnыe phenomenon, but also on yndyvydualnoe human
behavior. Present classification of culture on tremas grounds. Vыdelenы types and forms
manifestations of culture. Pokazanы Features and slozhyvshyesya lately, Types of subcultures.
Ydentyfytsyrovanы Modern Changes kulturnыh factors behavior of consumers. The need
Podcherknuta individually enhance the approach to the consumers.