eONPUIR

Evolution of the concept of digital marketing in the context of challenges in the fourth industrial revolution

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Chukurna, Olena
dc.contributor.author Чукурна, Олена Павлівна
dc.contributor.author Konak, Yevheniia
dc.contributor.author Конак, Євгенія Іванівна
dc.date.accessioned 2018-11-06T09:48:11Z
dc.date.available 2018-11-06T09:48:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Chukurna, O. P, Konak, E. I. (2018). Evolution of the concept of digital marketing in the context of challenges in the fourth industrial revolution. ECONOMICS: time realities, 1 (35), 42–51. en
dc.identifier.citation Chukurna, O. P. Evolution of the concept of digital marketing in the context of challenges in the fourth industrial revolution / O. P. Chukurna, E. I. Konak // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2018. – № 1 (35). – Р. 42–51. en
dc.identifier.issn 2226-2172
dc.identifier.uri https://economics.opu.ua/files/archive/2018/No1/42.pdf
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8115
dc.description.abstract The article is content critically analyzes the scientific idea of developing the concept of digital marketing. It was determined turning points in the form of global megatrends, which shape the future digital world in the context of the fourth industrial revolution. It m ade conclusions about the vectors of the development of digital marketing in a cognitive economy, which will form the basis of the seventh technological order. It was proposed the concept of cognitive marketing and substantiated the main directions of deve lopment of the concept of cognitive marketing. It was justified the emergence of the concept of cognitive marketing in the future based on the concept of digital marketing. It have been defined twelve rules for the development of the concept of digital mar keting, which will be transformed into vectors for the development of the future concept of cognitive marketing. It have been made f comparative analysis of the concept of traditional and digital marketing and formed the vectors for the development of cogn itive marketing. en
dc.description.abstract В статті проведено критичний аналіз наукової думки щодо розвитку концепції цифрового маркетингу. Визначені поворотні моменти у вигляді глобальних мегатрендів, які формують м айбутній цифровий світ в контексті четвертої промислової революції. Зроблені висновки щодо векторів розвитку цифрового маркетингу в умовах когнітивної економіки, яка складатиме базис сьомого технологічного укладу. Запропоновано поняття когнітивного маркети нгу та обґрунтовані основні напрямки розвитку концепції когнітивного маркетингу. Обґрунтовано виникнення концепції когнітивного маркетингу у майбутньому на базі концепції цифрового маркетингу. Визначені дванадцять правил розвитку концепції цифрового маркет ингу, які мають трансформовуватися у вектори розвитку майбутньої концепції когнітивного маркетингу. Зроблено порівняльний аналіз концепції традиційного та цифрового маркетингу та сформовані вектори розвитку когнітивного маркетингу. en
dc.language.iso en_US en
dc.publisher Odessa National Polytechnic University en
dc.subject digital marketing en
dc.subject the fourth industrial revolution en
dc.subject the cognitive economy en
dc.subject cognitive marketing en
dc.subject цифровий маркетинг en
dc.subject четверта промислова революція en
dc.subject когнітивна економіка en
dc.subject когнітивний маркетинг en
dc.title Evolution of the concept of digital marketing in the context of challenges in the fourth industrial revolution en
dc.title.alternative Розвиток концепції цифрового маркетингу в контексті викликів четвертої промислової революції en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра маркетингу uk
opu.citation.journal ЕКОНОМІКА: реалії часу en
opu.citation.firstpage 42 en
opu.citation.lastpage 51 en
opu.citation.issue 1(35) en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию