Branding is analysed as an instrument of improvement of corporate image. Preconditions of realization of branding are underlined and procedure of branding is examined.
Objective: Branding as one of instruments of perfection of corporate image of organization.
Conclusions: Branding, in fact, this creation of new brand on the basis of old, his strengthening and successful report to all necessary groups of target audience of brand. A corporate image is an image of organization on the whole, that unites her prestige, reputation, successes and stability. Successful, branding, as method of improvement of corporate image, gives an opportunity of organization to go out on
the new level of development, attract attention new clients to increase of location (attachment) of existing. But, as well as any other decision in business, branding must be strategically important, effective and timely.
Аналізується ребрендинг як інструмент удосконалення корпоративного іміджу. Підкреслюються передумови проведення ребрендингу та розглядається процедура ребрендингу.
Мета дослідження: ребрендинг як один з інструментів удосконалення корпоративного іміджу організації.
Висновки: Ребрендинг, по суті, це створення нового бренду на основі старого, його зміцнення і успішне донесення до всіх необхідних груп цільової аудиторії бренду. Корпоративний імідж – це імідж організації в цілому, що поєднує її престиж, репутацію, успіхи і стабільність. Вдалий ребрендинг, як спосіб удосконалення корпоративного іміджу, дає можливість організації вийти на новий рівень розвитку, привернути увагу нових клієнтів і збільшити розташування (прихильність) існуючих. Але, як і будь–яке інше рішення в бізнесі, ребрендинг мав бути стратегічно важливим, ефективним і своєчасним.