Мета дослідження – виявлення соціально-філософських засад впливу інтерактивних арт-об’єктів на театралізацію міста в перформативному, семіотичному та соціокомунікативному аспектах. Методологія дослідження ґрунтується на концепції театральності соціокомунікативних проявів культури. Цей підхід (що складає наукову новизну роботи) дозволив показати, що інтерактивні арт-об’єкти є не лише цікавими елементами міської архітектури, а й активними компонентами соціальної реальності з театрально-творчими і комунікативними потенціями.
The purpose of the study is to identify the socio-philosophical foundations of the influence of interactive art-objects on the theatricalization of the city in performative, semiotic and sociocommunicative aspects. The research methodology is based on the concept of theatricality of sociocommunicative manifestations of culture. This approach (which is a scientific novelty) made it possible to show that interactive art-objects are not only interesting elements of urban architecture, but also active components of social reality with communicative and theatrical-creative potential.