eONPUIR

Funkcje społeczne kultury medialnej

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Кубко, Валентина Петрівна
dc.contributor.author Кубко, Валентина Петровна
dc.contributor.author Kubko, Valentina
dc.date.accessioned 2019-03-11T07:25:53Z
dc.date.available 2019-03-11T07:25:53Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Kubko, W. P. Funkcje społeczne kultury medialnej / W. P. Kubko // Гілея : наук. вісн. : зб. наук. пр. - Київ, 2019. - Вип. 141 (№ 2), ч. 2 : Філософ. науки. – C. 73-77 en
dc.identifier.issn 2076–1554
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8364
dc.description.abstract Artykuł analizuje kulturę mediów jako zjawisko społeczno–filozoficzne we współczesnej przestrzeni informacyjnej, jej funkcje społeczne i wpływ na życie społeczeństwa. Celem badania jest uzyskanie głębszego wglądu w funkcje społeczne kultury medialnej, która jest zjawiskiem wielofunkcyjnym, odgrywającym ważną rolę w procesie modernizacji społecznej. Stosowane są teoretyczne i empiryczne metody badań. Wnioski: kultura medialna jako społeczny fenomen wytwarzania produkcji medialnej, zapośredniczony przez środki komunikacji masowej, i jej konsumpcja przez masową publiczność jest przestrzenią mediatyzowaną, która tworzy nowe środowisko oraz nową realną rzeczywistość. en
dc.description.abstract Досліджується медіакультура як соціально–філософський феномен у сучасному інформаційному просторі, аналізуються соціальні функції медіакультури та їх влив на життя соціуму. Метою дослідження є уточнення соціальних функцій медіакультури як поліфункціонального явища та важливого фактору соціальної модернізації. Застосовуються теоретичні та емпіричні методи дослідження. Висновки: медіакультура як суспільний феномен виробництва медіа–продукції, опосередкований засобами масової комунікації, та її споживання масовою аудиторією становлять медіатизований простір, який створює нове середовище існування, нову реальну дійсність. en
dc.description.abstract The article analyses media culture as a socio–philosophical phenomena in the modern information space, its social functions and their influence on the life of the society. The aim of the study is to get a deeper insight into social functions of media culture, which is being a polyfunctional phenomena plays an important role in the process of social modernization. Theoretical and empirical study methods are applied. Conclusion: media culture, being a social phenomenon of media production, along with tools of mass communication form media space, which creates a new reality. en
dc.publisher К. : «Видавництво «Гілея» en
dc.subject kultura medialna, mass media, środki komunikacji masowej, środki masowego przekazu en
dc.subject медіакультура, мас–медіа, засоби масової комуніка- цій, засоби масової інформації en
dc.subject media culture, mass media, mass information media, mass communication en
dc.title Funkcje społeczne kultury medialnej en
dc.title.alternative СОЦІАЛЬНІ ФУНКЦІЇ МЕДІАКУЛЬТУРИ en
dc.title.alternative SOCIAL FUNCTIONS OF MEDIA CULTURE en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра інформаційної діяльністі та медіа-комунікацій = Кафедра документознавства та інформаційної діяльності uk
opu.citation.journal Гілея: збірник наукових праць en
opu.citation.firstpage 73 en
opu.citation.lastpage 77 en
opu.citation.issue Випуск 141 (2) en
opu.staff.id kubko.valentina@opu.ua en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию