eONPUIR

E-marketing tools in shaping operation strategy for trade enterprises

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Sokolovska, Zoia
dc.contributor.author Yatsenko, Nataliia
dc.contributor.author Fedorova, Maryna
dc.contributor.author Соколовська, Зоя Миколаївна
dc.contributor.author Соколовская, Зоя Николаевна
dc.contributor.author Яценко, Наталія Володимирівна
dc.contributor.author Яценко, Наталья Владимировна
dc.contributor.author Федорова, Марина Михайлівна
dc.contributor.author Федорова, Марина Михайловна
dc.date.accessioned 2019-11-07T08:56:20Z
dc.date.available 2019-11-07T08:56:20Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Sokolovska, Z. M., Yatsenko, N. V., Fedorova, M. M. (2018). E-marketing tools in shaping operation strategy for trade enterprises. Economic journal Odessa polytechnic university, N 4 (6), p. 70-79. en
dc.identifier.citation Sokolovska, Z. M. E-marketing tools in shaping operation strategy for trade enterprises / Z. M. Sokolovska, N. V. Yatsenko, M. M. Fedorova // Економ. журн. Одес. політехн. ун-ту = Economic journal Odessa polytechnicuniversity. - 2018. - № 4 (6). - Р. 70-79. en
dc.identifier.issn 2521-6384 (Online)
dc.identifier.issn 2521-103X (Print)
dc.identifier.other DOI: 10.5281/zenodo.2579000
dc.identifier.uri https://economics.opu.ua/ejopu/2018/No4/70.pdf
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/9149
dc.description.abstract The article is devoted to consideration of the tool base for the development of marketing strategies for trading enterprises and the demonstration of the impact of specific industrial applications. The simulation model of activity of a typical trading company is presented, using the system-dynamic and agent methodology. The software platform for the implementation of simulation experiments - the system of multilevel imitative modeling AnyLogic. The model is designed to study the dynamics of customers` flow of the company; demand formation processes and supply adjustments depending on stockpile management policies; evaluation of the impact of advertising effectiveness on the final performance indicators. A trading website for the research industry is proposed and created. en
dc.language.iso en_US en
dc.subject trading company en
dc.subject operation strategy en
dc.subject e-marketing en
dc.subject simulation model en
dc.subject simulation experiment en
dc.subject AnyLogic system en
dc.title E-marketing tools in shaping operation strategy for trade enterprises en
dc.title.alternative Інструментарій інтернет-маркетингу в формуванні стратегії функціонування торгівельних підприємств en
dc.title.alternative Инструментарий интернет-маркетинга в формировании стратегии функционирования торговых предприятий en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра економічної кібернетики та інформаційних технологій uk
opu.citation.journal Економічний журнал Одеського політехнічного університету en
opu.citation.firstpage 70 en
opu.citation.lastpage 79 en
opu.citation.issue 4(6) en
opu.staff.id szn@opu.ua en
opu.staff.id n.v.yatsenko@opu.ua en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию