Аннотация:
У статті охарактеризована динамічна неврівноваженість металевих тіл обертання газоперекачувальних агрегатів газокомпресорної станції, яка проявляється в наявності як статичної, так і моментної неврівноваженості, коли відмінні від нуля і головний
вектор дисбалансів і головний момент дисбалансів. При динамічній неврівноваженості
металевих тіл обертання вісь їх обертання і одна з головних осей інерції або перетинаються поза центром мас, або перехрещуються в просторі. Також у статті досліджено
процес контролю динамічної неврівноваженості металевих тіл обертання газоперекачувальних агрегатів газокомпресорних станцій на основі удосконаленого метода балансування роторів за динамічними коефіцієнтами впливу, який представлено в матричній
формі, та за допомогою вектору дійсних і уявних комплексних параметрів амплітуди
вібрації при нульовому пуску. У результаті отримання розрахункової та експериментальної матриці динамічних коефіцієнтів впливу для вихідного стану металевих тіл обертання змінної проточної частини СПЧ Н-6-25-1,7 нагнітача Н-6-56 були визначені врівноважуючі системи вантажів та виконане їх балансування для забезпечення безаварійної роботи газокомпресорних станцій. При цьому, в якості площин корекції були використані: півмуфта, робоче колесо і упорний диск. Результати показали, що похибка визначення коригувальних вантажів за удосконаленим методом знаходиться в межах 4 %,
а кутове відхилення становить – не більше 4 градусів. Тобто похибки не перевищують
допустимі значення в межах експерименту по балансуванню ротора змінної проточної
частини СПЧ Н-6-25-1,7 нагнітача Н-6-56. Також установлено, що в робочому діапазоні
частот (6100-8600 об/хв), різниця в модулях очікуваних вібрацій при установці на ротор
змінної проточної частини СПЧ Н-6-25-1,7 системи вантажів складає не більше 0,3
мм/с, а в межах першої критичної частоти – не більше 0,5 мм/с, при допустимих рівнях
вібрації в 1,8 мм/с. Результати балансування металевих тіл обертання на основі
удосконаленої методики показали, що вони нижче допустимих рівнів вібрації в 3,6…6,0
рази. Тобто удосконалений метод балансування роторів за динамічними коефіцієнтами
впливу, який представлено в матричній формі, та за допомогою вектору дійсних і
уявних комплексних параметрів амплітуди вібрації при нульовому пуску є кращим у
порівнянні з існуючими методами