Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11209
Название: The optimal pricing strategy of the novelty product determined by function of price elasticity of demand
Авторы: Яшкiна, Оксана Iванівна
Яшкина, Оксана Ивановна
Yashkina, Oksana
Ключевые слова: regression dependence of demand on prices
models of price elasticity of demand versus price
risk assessment in pricing
optimal price for innovative products
marginal analysis in pricing
Дата публикации: 2017
Издательство: ОНПУ
Библиографическое описание: Яшкiна, О. I. The optimal pricing strategy of the novelty product determined by function of price elasticity of demand / О. I. Яшкiна // Маркетинг і цифрові технології. - 2017. - Т. 1, № 2, - С. 123-134.
Краткий осмотр (реферат): The article considers approaches to determining the price elasticity of demand as a regression model of price dependence, and also the risks in pricing based on the models obtained. The process of obtaining price elasticity of demand as a regression model of price dependence is proposed to be performed in two stages. At the first stage, based on empirical information on prices for innovative products and sales volumes, models of demand-price dependency are obtained. At the second stage, based on the definition of elasticity by the methods of limit analysis, regression models are obtained for the price elasticity of demand versus price. The application of the proposed methodology is demonstrated in determining the optimal price for Smart House systems for an enterprise that plans to enter with them to the market of the city Odessa.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11209
ISSN: 2522-9087
Располагается в коллекциях:Том 1 № 2 (2017)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
document.pdf627.86 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.