Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/13348
Название: International market of tourism services: state and trends of innovative development in the conditions of global restrictions
Другие названия: Міжнародний ринок туристичних послуг: стан та тенденції інноваційного розвитку в умовах глобальних обмежень
Авторы: Рrodius, Yuliia
Продіус, Юлія Іванівна
Kovalenko, Albina
Коваленко, Альбіна Борисівна
Vlaieva, Alina
Влаєва, Аліна Юріївна
Ключевые слова: туризм
міжнародний туризм
ринок туристичних послуг
тенденції
розвиток
глобальні обмеження
інноваційний розвиток
tourism
international tourism
tourism services market
trends
development
global limitations
innovative development
Дата публикации: 19-Июн-2021
Издательство: Державний університет "Одеська політехніка"
Библиографическое описание: Prodius, Yu. I., Kovalenko, A. B., Vlaіeva, A. Yu. (2021). International market of tourism services: state and trends of innovative development in the conditions of global restrictions. ECONOMICS: time realities, 3 (55), 80–86.
Prodius, Yu. I. International market of tourism services: state and trends of innovative development in the conditions of global restrictions / Yu. I. Prodius, A. B. Kovalenko, A. Yu. Vlaіeva // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2021. – № 3 (55). – Р. 80–86.
Краткий осмотр (реферат): У статті проаналізовано тенденції розвитку туристичної галузі в контексті глобалізації, широко доступної інформації, політичної та економічної нестабільності. Розглянуто характеристику міжнародного ринку туристичних послуг. Представлено значення та функції міжнародного туризму. Також проаналізовано питання міжнародного співробітництва в області туризму. Виділено фактори розвитку міжнародного ринку туристичних послуг. Перераховано фактори, які визначатимуть географію туристичних потоків та напрямків у найближчі роки, і тенденції, які повинні бути враховані для створення та вдосконалення будь-якої стратегії розвитку туристичного напрямку.
The article analyzes the development trends of the tourism industry in the context of globalization, widely available information, political and economic instability. The characteristics of the international market of tourism services are considered. The significance and functions of international tourism are presented. The issues of international cooperation in the field of tourism are also analyzed. Factors of the international market development of tourism services are allocated. The factors that will determine the geography of tourist flows and destinations in the coming years are listed, and trends should be taken into account for creating and improving any strategy for tourist destinations development.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/13348
ISSN: 2226-2172
Располагается в коллекциях:ЕКОНОМІКА: реалії часу №3(55), 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
80.pdf629.72 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

Инструменты администратора