Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/13380
Название: The main factors for educational tourism market development of Ukraine
Другие названия: Основні фактори розвитку ринку освітнього туризму України
Авторы: Hutareva, Yuliia
Гутарева, Юлія Василівна
Kovalenko, Albina
Коваленко, Альбіна Борисівна
Ключевые слова: туризм
освітній туризм
ринок освітнього туризму
фактор
перспективи
розвиток
tourism
educational tourism
educational tourism market
factor
prospects
development
Дата публикации: 17-Ноя-2021
Издательство: Державний університет "Одеська політехніка"
Библиографическое описание: Hutareva, Yu. V., Kovalenko, A. B. (2021). The main factors for educational tourism market development of Ukraine. ECONOMICS: time realities, 6 (58), 24–29.
Hutareva, Yu. V. The main factors for educational tourism market development of Ukraine / Yu. V. Hutareva, A. B. Kovalenko // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2021. – № 6 (58). – Р. 24–29.
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуті основні фактори, що впливають на розвиток ринку освітнього туризму України. Визначено місце освітнього туризму України на міжнародному ринку освітнього туризму. Досліджено основні мотиви освітнього туризму України. Визначено специфічні особливості освітнього туризму та види освітнього туризму. Сформульовано авторське визначення освітнього туризму як економічної категорії. Розроблено авторську модель освітнього туризму, що базується на поняттях «освіта» та «туризм». Охарактеризовано найважливіші передумови, що визначають обставини розвитку ринку освітнього туризму. Також виділено актуальні проблеми освітнього туризму України. Розроблено шляхи удосконалення освітнього туризму України та надані рекомендації щодо покращення даної категорії туризму.
The article deals with the main factors that influence the Ukrainian educational tourism market development. The place of educational tourism of Ukraine in the international market of educational tourism has been determined. The main motives of educational tourism of Ukraine have been investigated. Specific features of educational tourism and types of educational tourism have been determined. The authors’ definition of educational tourism as an economic category has been formulated. The authors’ model of educational tourism, based on the notions of "education" and "tourism" has been developed. The most important prerequisites that determine the circumstances of the educational tourism market development have been characterized. The actual problems of educational tourism of Ukraine have been allocated. The ways for improving educational tourism of Ukraine and recommendations for improving this category of tourism have been developed.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/13380
ISSN: 2226-2172
Располагается в коллекциях:ЕКОНОМІКА: реалії часу №6(58), 2021 

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
24.pdf382.92 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

Инструменты администратора